اخبار

چرا گارمـین از رقبای خود پیـشی گـرفت؟

Garmin

 

بحث جالبی در شبکه‌های اجتماعی به ویژه در انجمن ردیت مطرح شده است که در آن کاربران تجربیات و مقایسه‌های خود را بین ساعت‌های گارمین و اپل به اشتراک گذاشته‌اند. انجمن ردیت یکی از بزرگترین انجمن‌های گفتگوی وبسایتی است که در آن می‌توان در مورد هر موضوعی به بحث و تبادل‌ نظر پرداخت. ردیت روزانه میلیون‌ها بازدیدکننده دارد. چرا گارمین از رقبای خود پیشی می‌گیرد؟

همپای مد روز

چرا گارمین از رقبای خود پیشی می‌گیرد؟

در متن بحث یک سوال ساده وجود دارد. آیا یک گوشی هوشمند می‌تواند بدون از دست دادن جذابیت و عملکرد خود، در برابر آزمون زمان مقاومت کند؟ کاربران گارمین با گجت‌هایی مواجه شده‌اند که تصویری از استقامت و قابلیت اطمینان را ترسیم می‌کنند و صحنه را برای روایتی آماده می‌کنند که ماهیت یک بار مصرف بودن گجت‌های مدرن را به چالش می‌کشد.

توافق بین دارندگان ساعت‌های گارمین نشان دهنده آنست که در ضمن اینکه هیچ ساعت هوشمندی جاودانه نیست، دستگاه‌های گارمین به طرز چشمگیری این مورد . کاربران تجربیاتی از ساعت‌های گارمین خود که سال‌ها دوام آورده است را بازگو می‌کنند.

این یک تضاد کامل با طول عمر کوتاه سایر گجت‌ها با برندهای مشابه است که اغلب با همتایان اپل مرتبط است.

یکی از کاربران این مقایسه را با ساعت گارمین Garmin Fenix 5 خود به نمایش می‌گذارد، که حتی پس از گذشت پنج سال نیز از نظر عملکرد قوی باقی ماند و گواهی بر عمر باطری پایدار دستگاه ساعت گارمین خود است.

این نوع احساسات بارها و بارها توسط طرفداران و استفاده کنندگان گارمین تکرار می‌شود. کاربران دوست دارند که ساعت‌های آن ها مانند برخی از اپل واچ ها پس از چند سال کند یا منسوخ نشوند و دوام ساعت‌های گارمین را فراتر از سخت افزار می‌دانند.

فلسفه گارمین به این معنی است که شما کم تر وسوسه می‌شوید که همیشه آخرین ارتقا را دنبال کنید زیرا ساعت فعلی شما حالا حالاها کار می‌کند.

 

عمر باطری پاشنه آشیل گارمین

اگر یک مورد وجود داشته باشد که به عنوان سقوط هر ساعت هوشمندی از آن یاد ببریم، باطری دستگاه باشد. با این حال به نظر می‌رسد حتی در بحث هم ساعت های گارمین جایگاه خود را حفظ کرده‌اند.

درون هر ساعت گارمین یک باتری لیتیوم – یون یا لیتیوم – پلیمر قرار دارد که برای عملکرد بهینه دستگاه طراحی شده. با این حال، مانند تمام باطری‌های قابل شارژ، این باطری‌ها نیز با کاهش اجتناب ناپذیر ظرفیت در طول زمان مواجه می‌شوند.

گارمین این موضوع را تایید می‌کند و اشاره  به این نکته دارد که در استفاده عادی، باطری‌های ساعت گارمین باید پس از چندین سال حدود ۸۰ درصد از ظرفیت اصلی خود را حفظ کنند.

این تخریب تدریجی نتیجه طبیعی چرخه‌های شارژ و دشارژ باطری است که اهمیت درک و مدیریت سلامت باتری برای افزایش طول عمر دستگاه را آشکار می‌کند.

جالب است بدانیم، کاربران ساعت و جی‌پی‌اس گارمین راهکارهایی برای مبارزه با فرسودگی باطری ارائه داده‌اند. این راهکار شامل “تاکتیک تنظیم مجدد” است که شامل تخلیه کامل باطری قبل از شارژ مجدد آن تا ۱۰۰ درصد است. این روش گاهی اوقات می‌تواند معیارهای باطری را بهبود بخشد و باعث افزایش موقتی عملکرد می‌شود.

علاوه بر تلاش‌های فردی، گارمین توصیه می‌کند که ساعت را در معرض دمای شدید قرار ندهید و در صورت عدم استفاده برای مدت طولانی، آن را تا حد بالایی (درصد بالایی) شارژ کنید. این اقدامات در کنار جلوگیری از دوره‌های طولانی تخلیه کامل، می‌تواند به کاهش اثرات تخریب باطری ساعت‌ گارمین نیز کمک کند.

Garmin-Vivomove-Trend-3

نظرات مردمی

فن‌آوری‌های پوشیدنی نباید یک‌بار مصرف باشند. در رابطه با گارمین، پیام رسانه‌های اجتماعی این مورد را همراه دارند که افراد به ساعت‌هایی متصل می‌شوند که با آن ها رشد کرده و می‌توانند در رسیدن به اهداف تناسب اندام خود به شرکایی قابل اعتماد تبدیل شوند.

این ها دستگاه‌هایی هستند که سال ها به عنوان همراه عمل می‌کنند، نه فقط لوازم جانبی زودگذر.

رویکرد گارمین در ساخت ساعت‌هایی که در ضمینه تخصصی برتری دارند، به همراه ساختار مستحکم آن‌ها، ساعت گارمین را به عنوان انتخابی مناسب برای کسانی که به دنبال استفاده بلندمدت بدون مشکل و خرابی هستند، قرار می‌دهد.

فراتر از مشخصات و معیارهای عملکرد، درک خلاقانه ای از فلسفه طراحی گارمین وجود دارد. برخلاف رویکرد همه جانبه ساعت های اپل، دستگاه های گارمین به عنوان ابزارهایی دقیق برای رشته‌های خاص  ورزشی نیز دیده می‌شوند. این تخصص، در کنار تعهد برند به دوام، برای کاربرانی که به دنبال ابزاری دقیق و مطمئن هستند تا در حوزه خود کمال‌گرا باشند، بهترین است.

دیدگاهتان را بنویسید