اخبار

پیش‌بینی‌ مشخصات ساعت گارمین فنیکس ۸

garmin-fenix8

آخرین نسخه Fenix ساعت گارمین اولین بار در ماه می 2023 عرضه شد. اما این نباید مانع از پیش بینی ساعت گارمین سری Fenix 8، مشخصات فنی احتمالی و تاریخ عرضه آن شود.

در طول سال ها، سری فینیکس به یکی از محبوب‌ترین ساعت هوشمند ورزشی در میان علاقه‌مندان به ورزش و افراد فعال در فضای باز تبدیل شده است. این ساعت گارمین یک پوشیدنی عالی با اکثر ویژگی هایی است که برای آموزش تناسب اندام، تمرینات و همچنین مجموعه ویژگی‌هایی برای ناوبری در فضای باز لازم دارید. دستگاهی مناسب برای کسانی که در ورزش‌های مختلف فعالیت می‌کنند و می‌خواهند همه چیز را به درستی ردیابی کنند.

گارمین در سال ۲۰۲۳ چند عرضه جالب در زمینه ساعت هوشمند داشته که جدیدترین آن ها Venu ۳ و Vivoactive ۵ هستند. در اوایل سال ۲۰۲۴ شاهد عرضه لی لی ۲ بودیم. اما بسیاری به فراتر از آن نگاه می کنند و از خود می پرسند که چه زمانی گارمین فنیکس ۸ را خواهیم دید. رقابت سخت است، بنابراین این یک شرط منصفانه است که شرکت گارمین یک بار دیگر سطح اهداف خود را بالا ببرد. تاکنون شایعات و خبرهای زیادی در این زمینه منتشر شده است، بنابراین این‌ها پیش بینی های ما برای ساعت گارمین فنیکس 8 هستند.

گارمین فنیکس ۸ چه زمانی عرضه می شود؟

ساعت گارمین فنیکس ۷ در ابتدای سال ۲۰۲۲ معرفی شد و اواخر ژانویه برای خرید در دسترس قرار گرفت. در تابستان سال ۲۰۲۳ شاهد نسخه پرو آن بودیم. اما در مورد تکرارهای قبلی این سری چطور؟

لیست زیر زمان‌بندی انتشارات اخیر ساعت‌های گارمین است.

Garmin Fenix 3 (January 2015)

Garmin Fenix 3 (January 2016)

Garmin Fenix 5 (January 2017)

Garmin Fenix 5 Plus (June 2018)

Garmin Fenix 6 (September 2019)

Garmin Fenix 7 (January 2022)

Garmin Fenix 7 Pro (May 2023)

این نشان می‌دهد که بین نسل های شش و هفت کمی فاصله وجود داشته. اما شرایط از طرفی هم شرایط عادی نبود. وضعیت ویروس کرونا در سال های اخیر به همراه کمبود تراشه و بحران انرژی در برخی کشورهای آسیایی، کار را برای تولیدکنندگانی مثل گارمین پوشیدنی آسان نکرده است. در واقع ما فکر می کنیم که ساعت گارمین فنیکس ۷ قرار بود در سال ۲۰۲۱ منتشر شود اما به خاطر این وضعیت به تاخیر افتاد.

قیمت گارمین Fenix 8 چقدر خواهد بود؟

خود را آماده کنید تا اگر تصمیم گرفتید از ساعت گارمین فنیکس سری 7 صرف نظر کنید، نا امید شوید زیرا برای شما بسیار گران است. به هر حال، این یک ساعت رده بالا است، بنابراین فنیکس ۸ احتمالا قیمت مشابهی خواهد داشت.

بااین حال، باید باردیگر شاهد قیمت های متفاوت برای سایزهای مختلف باشیم. در کنار مدل های استاندارد و کمی ارزان تر، نسخه های ویژه و محدودی نیز وجود دارند که به طور قابل توجهی گران تر هستند. قیمت مدل های ساعت گارمین Fenix ۷ از ۶۵۰ دلار برای نوع استاندارد، ۸۰۰ دلار برای نسخه خورشیدی یاقوت کبود و Pro Solar شروع می شود. قیمت ساعت گارمین ۷ پرو از ۹۰۰ دلار شروع می شود. قطعا انتظار نداریم که خط تولید نوت ۸ ارزان‌تر باشد.

قیمت نهایی هر چه که باشد، ساعت گارمین ۸ انتخاب خوبی خواهد بود چرا که هنوز هم یکی از بهترین‌های ساعت هوشمند برای علاقه مندان به تناسب اندام خواهد بود. و ما گمان می کنیم، لژیونر کاربران کنونی فینیکس به این ساعت هوشمند که پیش از این ارزش خود را ثابت کرده است، وفادار خواهند ماند.

ساعت گارمین فنیکس ۸: طراحی احتمالی و مشخصات فنی

باوجود چندین نسل، گارمین طراحی پرچم دار بودن سری فنیکس را نسبتا ثابت نگه داشته است. در سال‌های اخیر، صفحه نمایش دایره‌ای و پنج دکمه فیزیکی همواره این برتری را ایجاد کرده‌اند. با این حال قطعا، تغییراتی در این مسیر رخ خواهد داد.

یکی از این موارد، اضافه شدن گزینه‌های اندازه است که ضمانت می‌دهد همه سلیقه‌ها را ساپورت می‌کند. این موضوع احتمالا در نسل بعدی نیز ادامه خواهد داشت و گارمین سه گزینه با اندازه متفاوت را معرفی خواهد کرد. همین انتخاب نیز برای فنیکس ۷ پرو نیز حفظ خواهد شد.

در سال ۲۰۲۲ نیز شاهد معرفی ساعت گارمین Epix Gen ۲ بودیم. این ساعت تقریبا مشابه ساعت گارمین فنیکس ۷ است، با یک استثنا قابل توجه که صفحه نمایش AMOLED آن است.

Garmin-Fenix-8

فرم ساده باریک‌تر

یکی از چیزهایی که دوست داریم درساعت گارمین فنیکس ۸ ببینیم، فرم فاکتور باریک تر است. این میزان بسته به اندازه انتخابی از ۱۴.۱ میلی متر تا ۱۴.۹ میلی متر متغیر است. اینکه آیا واقعا شاهد فبلتی با ضخامت کم تر هستیم یا خیر، به میزان تاثیر آن بر عمر باتری بستگی دارد. یک فضای فیزیکی کوچک تر می تواند یک باتری کوچک تر را در خود جای دهد.

ساعت گارمین فنیکس ۷ متوسط ۱۸ روز (۲۲ روز با خورشیدی) در حالت هوشمند و ۵۷ ساعت (۷۳ ساعت با خورشیدی) با روشن بودن GPS کار می‌کند. ساعت گارمین ۷S و ۷X نیز در این زمینه عملکرد خوبی دارند. بعید به نظر می رسد که گارمین ظرفیت باتری را کاهش دهد چرا که همچنان یک نقطه قوت فروش بسیار مهم است.

صفحه نمایش با رزولوشن بالاتر

همین موضوع در مورد معرفی احتمالی یک صفحه نمایش با رزولوشن بالاتر نیز صدق می‌کند. باتوجه به آنچه گفته شد، می توان به طور منطقی انتظار AMOLED  یا همان نوع نمایشگر MIP را داشت، اما با تراکم پیکسل های بیشتر.

چیزی که ما در مورد نسخه های اخیر دوست داریم، اضافه شدن قابلیت صفحه لمسی است. گارمین به درستی تصمیم گرفته دو دکمه فیزیکی در سمت راست و سه دکمه در سمت چپ را حفظ کند. اما حالا می‌توانید از آن در ترکیب با صفحه نمایش لمسی برای حرکت در منوها استفاده کنید. از همه مهم تر، این قابلیت قابل شخصی سازی است، بنابراین می توانید صفحه نمایش حساس به لمس را بسته به نیاز خود روشن یا خاموش کنید که این قابلیت عالی است.

تصمیم برای ارائه تنها یک صفحه نمایش لمسی، تصمیم خوبی نبود. این روش کاربردی نخواهد بود؛ زیرا ورزشکاران استفاده از صفحه لمسی را در هوای مرطوب یا هنگام شنا دشوار می‌دانند.

به نظر می‌رسد گارمین در جدیدترین محصول خود از ساعت های ورزشی، طراحی مشابهی را در نظر گرفته است، بنابراین بعید است که چندان از مدل‌های قبلی خود فاصله بگیرد. البته دلیلی بر آنکه چیزی که جواب می دهد را تغییر دهید نیست. بنابراین، انتظار نداریم با فنیکس ۸ شاهد تغییرات اساسی در بخش ظاهری باشیم.

در هر صورت انتظار می‌رود شاهد مدل هایی با ابعاد مختلف از جمله برخی نسخه های ویژه (پرو) باشیم. و گزینه های زیادی در زمینه بندها، رنگ ها و ظاهر ساعت وجود دارد.

ساعت گارمین فنیکس ۸: عملکردی که انتظار داریم، دوست داریم ببینیم

مدل ساعت گارمین  Fenix ۷ یک ساعت GPS چندپورته عالی است. هرجا که باشید، دستگاه قادر به ردیابی آن خواهد بود. این ساعت علاوه بر پایش ضربان قلب مبتنی بر مچ دست، معیارهای پیشرفته دویدن و ناوبری در فضای باز را ارائه می دهد. درنهایت، نرم افزار گارمین کانکت اگرچه کاربرپسند نیست؛ اما چه با استفاده از اپلیکیشن گوشی هوشمند و چه با داشبورد وب جامع تر، بسیار عالی است.

ما همیشه تحت تاثیر مدل ساعت گارمین فنیکس قرار گرفته‌ایم و شماره هفت آن ارتقاهای خوبی را به ارمغان آورده است. این شامل اضافه شدن صفحه لمسی، چیپ GPS بهتر و عمر باتری طولانی تر می‌شود. این فاصله زیاد نیست و این‌ها ویژگی‌های گران قیمتی هستند اگر تنها دلیل ارتقا باشند.

از سوی دیگر، ساعت گارمین ۷ پرو از یک فن آوری ضربان قلب به روزتر، سنسور ECG و یک چراغ قوه داخلی بهره می برد. به روزرسانی نرم افزاری اخیر ردیابی دمای پوست در شب را به این لیست اضافه کرده است.

آنچه در ادامه می‌آید، بهبودهایی است که می خواهیم در تکرار بعدی آن هم ببینیم.

معیارهای آموزشی بیشتر

محدوده ساعت گارمین فنیکس ۷ معیارهای آموزشی زیادی دارد. تا جایی که پیش‌بینی اضافه شدن چیز دیگری به آن در این مرحله دشوار است. بازیابی یکی از حوزه‌هایی بود که گارمین در سال‌های اخیر در مقایسه با امثال Whoop ، Polar  و Oura  در آن عقب مانده و اخیرا به ردیابی خواب و مربی خواب پرداخته است.

بدون شک، گجت‌های دیگری نیز در راه هستند که در سال‌های پیش رو به بازار عرضه خواهند شد. چیزی که دقیقا به آن بستگی خواهد داشت این است که آیا سنسورهای جدیدی در ساعت تعبیه می شوند یا خیر. گارمین حقوق فن آوری تحلیلی فیت بیت را به دست آورده است که آن را در موقعیت مناسبی برای ادامه توسعه این نوع معیارها قرار می‌دهد.

سنسورهای جدید

سنسورهای جدید همیشه یک احتمال هستند. در واقع به نظر می‌رسد به مرحله‌ای نزدیک شده‌ایم که تحولی اساسی در فن آوری ردیابی سلامت رخ خواهد داد. تعدادی از شرکت‌های مختلف در حال کار روی سنسورهایی هستند که فشار خون، عرق، گلوکز، هیدراتاسیون و غیره را به صورت بلادرنگ و مداوم از مچ دست ردیابی خواهند کرد. احتمالا موردی که به احتمال زیاد در آینده نزدیک قرار خواهد گرفت، ردیابی فشار خون از مچ دست است.

تجربه هوشمندی پیشرفته‌تر

ناگفته نماند که خط تولید فعلی ساعت گارمین فینیکس تا حد زیادی محدود به ویژگی‌های هوشمند است. به خصوص اگر دستگاه را با امثال اپل واچ یا گلکسی واچ مقایسه کنید. البته، شما اصول اولیه مانند پشتیبانی از اعلان، کنترل موسیقی و ذخیره سازی را دریافت می کنید، اما خیلی فراتر از آن نمی رود.

آیا این یک مشکل خاص است؟ احتمالا نه، چرا که پایگاه مشتریان این نوع دستگاه از علاقه مندان به تناسب اندام تشکیل شده است. اما خوب است که تجربه بهتری از اسمارت فون ها در نسل های آینده فون ها داشته باشیم. چیزهایی که به طور بالقوه می‌توانند اضافه شوند شامل کنترل صوتی میکروفون و دستیار هوشمند، پشتیبانی بهتر و غنی تر از برنامه های شخص ثالث و موارد مشابه دیگر می‌شوند.

Garmin-Fenix8

یکپارچه سازی چت بات هوش مصنوعی

ساعت گارمین فینیکس ۸ می‌تواند با معرفی یک چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی، تعامل کاربر را بهبود بخشد. این ویژگی نوآورانه می‌تواند بگونه ‌ی طراحی شود که به کاربران اجازه دهد مستقیما در مورد داده‌های سلامتی و تناسب اندام خود سوال بپرسند. این کار راهی تعاملی‌تر و جذاب تر برای درک و استفاده از اطلاعات کاربر را فراهم می‌کند.

چیزی شبیه به این اخیرا توسط Whoop معرفی شده است. آن‌ها قابلیت‌های هوش مصنوعی را در اپلیکیشن گوشی هوشمند خود ادغام کرده‌اند و تجربه کاربری را از طریق تحلیل داده های شخصی و محاوره‌ای افزایش داده‌اند.

پشتیبانی کامل‌تر از Garmin Pay

در حال حاضر تنها پشتیبانی بانکی محدودی از Garmin Pay وجود دارد. امیدواریم شرکت گارمین در آینده این موضوع را به بانک‌ها و موسسات مالی بیشتری در گستره وسیع‌تری از کشورها گسترش دهد.

مدل سلولی

می‌توان گفت که این یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که کاربر معمولی ساعت فیت بیت واقعا به آن نیاز ندارد. به هر حال، به احتمال زیاد هنگام دویدن با دفتر خود تماس نمی گیرید. اما خوب است که گزینه ای با اتصال سلولی مناسب داشته باشید که به عملکردهای امنیتی ختم نشود. شاید یک مدل ساعت گارمین ۸ با سلولار و یک مدل هم بدون آن.

کاربران از گارمین چه می‌خواهند؟

تیم فنی اطلس ره‌نگار، نظرات کاربران ساعت‌های گارمین را مورد بررسی قرار داده تا ببینیم پایگاه کاربری گارمین از تکرار بعدی دستگاه چه می خواهد. بعد از بررسی به عمر باطری بهتر می‌رسیم که ویژگی بسیار رایجی است. علاوه بر این، کاربران دارای فرامین صوتی، دقت بهتر GPS، فضای ذخیره سازی بیشتر، نمایشگر بهبود یافته، سنسور ضربان قلب قابل تنظیم، توانایی ارسال پیام های مزاحم و موارد دیگر در لیست خود بودند.

نظر شما چیست؟ شما کاربران گارمین چه دیدگاهی و انتظاراتی از ساعت گارمین فنیکس ۸ دارید؟

نظرات خود را در پایین این پست قراردهید.

دیدگاهتان را بنویسید