اخبار

مقایسه ساعت گارمین ونو ۳ و اپل واچ سری ۹

garmin-vs-apple

ساعت گارمین ونو ۳ و اپل واچ سری ۹ گزینه های خوبی برای افرادی هستند که به دنبال یک ساعت هوشمند تمام عیار می گردند. ساعت های هوشمند اپل برای جلب نظر طیف گسترده ای از مخاطبان طراحی شده اند که برای ارتباط  بین گوشی هوشمندشان و یک اکوسیستم یکپارچه ارزش قائل اند. ساعت گارمین Venu ۳ و Venu ۳ s  در آگوست سال ۲۰۲۳ عرضه شدند. ساعت گارمین ونو 3 با ساختار مستحکم و ویژگی های گسترده ردیابی فعالیت، عاشقان ورزش را جامعه هدف خود قرار می دهد.

در این مقاله مقایسه ای، ویژگی های این دو ساعت پر طرفدار از دو کمپانی معروف گارمین و اپل را تشریح می کنیم. در پایان این مطلب، امیدواریم به این نتیجه رسیده باشید که کدام یک از این دو دستگاه، با توجه به نیاز شما برایتان مناسب است.

garmin VS apple

  • نکات کلیدی

اپل واچ سری ۹ پایش سلامتی پیشرفته را با ویژگی های هوشمند یکپارچه، مانند اتصال cellular connectivity ترکیب می کند. این موضوع آن را به انتخابی همه کاره و یکپارچه برای استفاده روزمره تبدیل می کند. در مقابل، سری ساعت گارمین Venu ۳ در زمینه ردیابی تناسب اندام و عملکرد در فضای باز برتری دارد و عمر باتری آن برای کاربران فعال ایده آل است.

  • سخت افزار

از ظاهر و حس اولیه کاربر شروع می کنیم و به یک تفاوت آشکار می رسیم. ساعت اپل واچ سری ۹ شکل مربعی متمایزی دارد. این گوشی ظاهری مدرن و براق دارد که شاید برخی کاربران آن را ترجیح دهند. در مقابل، ساعت گارمین سری ونو ۳ از شکل گرد سنتی تری بهره می برد و برای کسانی که زیبایی ساعت کلاسیک را ترجیح می دهند، جذاب است.

کیفیت ساخت این ساعت ها نشان دهنده فلسفه برند آن ها است. ساعت اپل واچ سری ۹ از مواد مختلفی از جمله آلومینیوم، فولاد ضد زنگ و تیتانیوم ساخته شده است. این متریال ظاهر اسپرت را برای ساعت هوشمند ارائه می دهد. از سوی دیگر ساعت گارمین مدل Venu ۳ دارای بدنه ای از جنس فولاد ضد زنگ است و از لحاظ کیفیت و زیبایی بین دوام و زیبایی، تعادل برقرار می کند.

در ساعت گارمین و اپل، شما بین دو گزینه  حق انتخاب سایز دارید. ساعت اپل واچ سری ۹ در ابعاد ۴۱ * ۳۵ * ۱۰.۷ میلی متر و ابعاد ۴۵ * ۳۸ * ۱۰.۷ میلی متر عرضه می شود. در مقابل ساعت گارمین در دو ابعاد Venu 3  ۴۵ * ۴۵ * ۱۲ میلی متر و ابعاد کوچک تر Venu 3s ۴۱ * ۴۱ * ۱۲ میلی متر به شما حق انتخاب می دهد.

دکمه های فیزیکی یکی دیگر از حوزه های تمایز ساعت گارمین و اپل واچ هستند. ساعت اپل واچ سری ۹ با حفظ ویژگی های طراحی مینیمالیستی خود، دارای تاج دیجیتالی نمادین و یک دکمه اکشن تکی است. در مقابل، ساعت گارمین Venu 3 و Venu 3s سه دکمه فیزیکی مسطح دارند. این موضوع ممکن است برای کاربرانی که حس ساعت سنتی تر را ترجیح می دهند یا نیاز به کنترل آسان تر در طول فعالیت هایی مانند دویدن یا دوچرخه سواری دارند، جذاب باشد.

  • نمایشگر، رنگ بندی، مقاومت در برابر آب

تکنولوژی و کیفیت صفحه نمایش در این دستگاه ها محوری است. ساعت اپل واچ سری ۹ از نمایشگر همیشه روشن Retina  با فورس تاچ بهره می برد که رنگ های زنده و پاسخگویی بالایی را ارائه می کند. صفحه نمایش آن LTPO OLED فوق العاده روشن است و خواندن آن را حتی در نور مستقیم خورشید نیز آسان می کند. در مقابل ساعت گارمین سری Venu ۳ دارای صفحه نمایش AMOLED است و به deep blacks بودن و بهره وری انرژی معروف است. این موضوع می تواند برای افزایش عمر باطری نیز مفید باشد.

مقاومت در برابر آب یک ویژگی کلیدی برای هر گوشی هوشمند است و هر دو برند در این زمینه پیشتاز هستند. اپل واچ سری ۹ با امتیاز WR۵۰ عرضه می شود. این یعنی می تواند تا عمق ۵۰ متری آب مقاومت کند. همچنین دارای گواهی IP۶X برای مقاومت در برابر گرد و غبار است. ساعت گارمین Venu 3 و Venu 3s در ۵ ATM رتبه بندی شده اند. بدین ترتیب آن ها می توانند فشارهایی معادل عمق ۵۰ متری را تحمل کنند. بنابراین تفاوت زیادی در این دو برای این قابلیت نیست.

گزینه های رنگی (رنگ بندی) به کاربران اجازه می دهد تا دستگاه های خود را با سلیقه خود شخصی سازی کنند. ساعت اپل واچ سری ۹ در نسخه آلومینیومی خود رنگ های متنوعی از جمله  Midnight، Starlight، Silver، Pink و Product Red را ارائه می دهد. این در حالی است که نسخه استیل ضد زنگ در رنگ های گرافیتی، نقره ای و طلایی عرضه می شود. ساعت گارمین ونو ۳ در رنگ های سفید و مشکی و ساعت گارمین ونو ۳s در رنگ های Grey, Pebble Grey, Sage Grey, Dust Rose و Ivor در دسترس است.

  • فن آوری سنسورها

در زمینه فن آوری حسگر،ساعت اپل واچ سری ۹ به تعداد زیادی حسگر زیر نمایشگر مجهز شده است. این حسگر شامل یک حسگر نوری ضربان قلب، یک حسگر الکتریکی قلب برای ECG، یک حسگر اکسیژن خون (SpO۲) و یک حسگر دما است. علاوه بر این، دارای یک شتاب سنج، ژیروسکوپ، ارتفاع سنج بارومتریک و یک سنسور نور محیط است که آن را به یک بسته جامع برای ردیابی سلامتی و تناسب اندام تبدیل می کند.

ساعت گارمین Venu ۳  نیز از مجموعه حسگرهای قابل توجهی بهره می برد. در واقع، تقریبا هیچ تفاوتی در تناسب سنسور در مقایسه با اپل واچ وجود ندارد. البته برند متفاوت سنسورها و فرآیند تولید در پردازش این موارد مهم است. اما به غیر از این، تفاوت چندانی وجود ندارد.

همین موضوع در مورد اتصال GPS نیز صدق می کند – هر دو ساعت ویژگی های ردیابی موقعیت قوی را ارائه می دهند. ساعت اپل واچ سری ۹ از چندین سیستم ماهواره ای ناوبری جهانی پشتیبانی می کند. این ردیابی شامل GPS، GLONASS، Galileo و QZSS می شود که ردیابی دقیق در مناطق مختلف را تضمین می کند. در مقابل ساعت گارمین Venu ۳ و Venu ۳ s از GPS، GLONASS و  GALILEO پشتیبانی می کنند.

قابلیت های NFC در هر دو مدل وجود دارد که پرداخت های بدون تماس و اتصال یکپارچه با دستگاه های سازگار را تسهیل می کند. این ویژگی به ویژه برای کاربرانی مفید است که راحتی انجام تراکنش ها را مستقیما از مچ دست خود ترجیح می دهند. همان طور که گفته شد، اپل در سازگاری بانکی بسیار فراتر از گارمین پیش رفته است.

ذخیره سازی موسیقی حوزه دیگری است که این دستگاه ها در آن می درخشند، البته با تجربه کاربری متفاوت. ساعت اپل واچ سری ۹ به کاربران اجازه می دهد موسیقی، پادکست و کتاب های صوتی را ذخیره کنند و به صورت یکپارچه با اکوسیستم اپل از جمله اپل موزیک و سرویس های دیگر یکپارچه شوند. ساعت گارمین سری ونو ۳ امکان ذخیره سازی موسیقی را نیز ارائه می دهد. این برنامه از دانلود سرویس های استریم مانند اسپاتیفای، آمازون موزیک و Deezer  پشتیبانی می کند.

  • عمر باتری

تفاوت در عمر باتری بین این دو مدل، فلسفه های طراحی متمایز و مخاطبان هدف را آشکار می کند. اما می توان گفت که این یک مانع برای اپل است و سال ها به همین سبک ادامه دار بوده

ساعت اپل سری ۹، تا ۱۸ ساعت عمر باطری ارائه می دهد که می توان آن را در حالت کم مصرف (power mode) تا ۳۶ ساعت افزایش داد. این یک بهبود جزئی نسبت به نسل قبلی است، اما هنوز هم قابلیت بالایی به حساب نمی آید. دور از آن، مقصر اصلی در این ساعت (کم بودن دوام باطری) ویژگی های پیشرفته و سیستم عامل کاملا برجسته آن است. به علاوه صفحه نمایش با رزولوشن بالا و Retina  که در این ساعت وجود دارد.

در مقابل، ساعت گارمین ونو ۳ و ونو ۳s  با طول عمر باتری قابل توجه خود یک سر و گردن بالاتر از اپل 9 است. دستگاه های گارمین برای این کار شناخته شده هستند.

ونو ۳ با فعال بودن مداوم نمایشگر، ۱۴ روز استفاده در حالت هوشمند را ارائه می دهد. این در حالیست که وان پلاس ۳ در شرایط مشابه ۱۰ روز عمر باتری قابل توجهی را ارائه می کند. این عملکرد گسترده باتری نشان دهنده تعهد گارمین به ارائه دستگاه های بادوامی است که متناسب با نیازهای کاربران با سبک زندگی فعال اند. سیستم عامل کارآمد و سبک گارمین نقش مهمی در دستیابی به این دوام باطری استثنایی دارد.

  • ویژگی ها

ساعت اپل واچ سری ۹ در ارائه تجربه ای جامع از پایش سلامتی، برتری دارد. اپل به خاطر دقت در ردیابی سلامت قلب، از جمله سنجش ECG، مشهور است و آن را به انتخابی مناسب برای کاربرانی تبدیل می کند که معیارهای جامع سلامت را اولویت خود می دانند. گنجاندن حسگر دما، بعد جدیدی به آن اضافه می کند و به طور بالقوه نظارت بر خواب و باروری را افزایش می دهد. تمرکز اپل به سلامت روزمره نیز کشیده شده است. به عنوان مثال، ویژگی هایی مانند پایش سطح صدا و تشخیص سقوط دارد که رویکرد سلامت محور را به خوبی تضمین می کند.

از سوی دیگر ساعت گارمین سری Venu ۳ در حوزه تناسب اندام و ردیابی ورزشی می درخشد. ساعت گارمین سری Venu ۳ که به خاطر دقت در معیارهای تناسب اندام شناخته می شود، طیف گسترده ای از پروفایل های فعالیت را ارائه می دهد. این ساعت همه چیز از دویدن و دوچرخه سواری گرفته تا شنا و گلف را پوشش می دهد. ردیابی پیشرفته خواب با Sleep Coach را دارد. این اپلیکیشن دیدگاه های کاربردی برای بهبود کیفیت خواب را در اختیار کاربران قرار می دهد که یکی از جنبه های مهم تناسب اندام کلی است. اضافه شدن ویژگی هایی مانند تشخیص Nap و دستیار Jet Lag گارمین بیشتر بر تعهد این شرکت به ردیابی جامع تناسب اندام و سلامتی تاکید دارد.

منصفانه است که بگوییم، هر دو سری، ردیابی فعالیت قوی را ارائه می دهند. اما ساعت گارمین از نظر تنوع و عمق معیارهای مرتبط با ورزش جلوتر است. این موضوع آن را به انتخابی مناسب برای ورزش کاران و ماجراجویان فضای باز تبدیل می کند. اپل واچ، با رابط کاربری کاربرپسند خود، تجربه یکپارچه تری را برای کسانی که به دنبال یک دستگاه پایش سلامت همه جانبه هستند، ارائه می دهد.

  • ویژگی های نوع اسمارت واچ

وقتی صحبت از ویژگی های هوشمند می شود، تفاوت بسیار زیادی وجود دارد. هر دو سری ساعت اپل واچ سری ۹ و ساعت گارمین ونو ۳ طیف وسیعی از قابلیت ها را ارائه می دهند که راحتی روزمره را افزایش می دهد. اما اپل واچ بسیار فراتر می رود. این سیستم به صورت یکپارچه با اکوسیستم گسترده تر اپل ادغام می شود و ویژگی هایی مانند اپل پی، یکپارچه سازی سیری و توانایی پاسخ به متون و تماس ها را ارائه می دهد. فروشگاه اپلیکیشن آن طیف گسترده ای از اپلیکیشن ها را ارائه می دهد و کاربرد آن را فراتر از سلامت و تناسب اندام می برد.

ساعت  گارمین سری ونو ۳ به اندازه اپل در اکوسیستم گسترده تری ادغام نشده است. با این حال، هنوز هم ویژگی های هوشمندی مانند پرداخت های بدون تماس، اعلان های هوشمند و ذخیره سازی موسیقی را با پشتیبانی از سرویس استریم ارائه می دهد. تمرکز گارمین بیشتر روی ارائه یک تجربه مستقل است که تناسب اندام و فعالیت های بیرونی کاربر را افزایش می دهد.

اتصال سلولی (Cellular connectivity) به عنوان یک تمایز کلیدی دیگر مطرح است. برخلاف وان پلاس ۳، اپل واچ سری ۹ یک نسخه سلولی اختیاری را ارائه می دهد. این موضوع به کاربران اجازه می دهد حتی بدون گوشی نیز با یکدیگر در ارتباط باشند. چنین قابلیتی برای کسانی که اتصال دائمی و راحتی برقراری تماس یا ارسال مستقیم پیام از مچ دست خود ارزش قائل هستند، ایده آل است.

  • مشخصات فنی

در ادامه جدول مقایسه مشخصات فنی ساعت اپل واچ سری ۹، ساعت گارمین ونو ۳ و ساعت گارمین ونو ۳ s را مشاهده می کنید:

مشخصات

apple watch9APPLE WATCH SERIES 9 garmin 2 jpg - جی پی اس کالاGARMIN VENU 3

garmin-venu-3sGARMIN VENU 3S

تاریخ انتشار

Sep-23

Aug-23

Aug-23

Case Material

Aluminium, stainless steel, titanium options. Ion-X glass (aluminium), Sapphire crystal (Stainless Steel)

Stainless steel

Stainless steel

تعداد دکمه‌های فیزیکی

1 + digital crown

3

3

شکل ظاهری

Square Round

Round

سایز

41 x 35 x 10.7 mm and 45 x 38 x 10.7 mm 45 x 45 x 12 mm

41 x 41 x 12 mm

نوع صفحه نمایش

Always-On Retina, LTPO OLED (2000 nits active, 500 nits wrist down) AMOLED

AMOLED

رزولوشن

41mm (352 x 430 pixels); 45mm (396 x 484 pixels) 454 × 454 pixels

390 x 390 pixels

سایز صفحه نمایش

41mm (1.69 inches), 45mm (1.9 inches) 1.4 inch

1.2 inch

وزن(بدون بند)

41mm – 32.90g (Al), 42.3g (SS), 37.0g (Ti); 45mm – 38.8g (Al), 51.5g (SS), 45.1g (Ti) 47 grams

40 grams

سنسورها

Optical heart rate, SpO2, ECG, accelerometer, gyroscope, altimeter, compass, temperature, ambient light Gen 5 Elevate heart rate, accelerometer, altimeter, compass, gyroscope, Pulse Ox, thermometer, ambient light sensor, ECG, temperature sensor

Gen 5 Elevate heart rate, accelerometer, altimeter, compass, gyroscope, Pulse Ox, thermometer, ambient light sensor, ECG, temperature sensor

مقاومت در برابر آب

WR50 (50 metres), IP6X dust certification 5 ATM

5 ATM

Positioning

GPS, GLONASS, Galileo, QZSS GPS, GLONASS, GALILEO

GPS, GLONASS, GALILEO

بلندگو داخلی

Yes Yes

Yes

میکروفون

Yes Yes

Yes

NFC

Yes Yes

Yes

Music Storage

Yes Yes

Yes

ارتباط

Bluetooth 5.3, Wi-Fi (802.11 b/g/n 2.4GHz & 5GHz), UMTS, LTE (optional) WLAN 2.4GHz, Bluetooth 5.3 & BLE, ANT+

WLAN 2.4GHz, Bluetooth 5.3 & BLE, ANT+

اتصال سلولی

Optional No

No

نوع باطری

41mm (282 mAh), 45mm (308mAh) – Li-po n/a

n/a

عمر باطری

18 hours (36 hours low power mode) Up to 14 days (Smartwatch mode), 26 days (Battery Saver), 26 hours (GPS), 20 hours (All-Systems GNSS), 11 hours (All-Systems GNSS with music)

Up to 10 days (Smartwatch mode), 20 days (Battery Saver), 21 hours (GPS), 15 hours (All-Systems GNSS), 8 hours (All-Systems GNSS with music)

سیستم عامل

WatchOS 10 Garmin OS

Garmin OS

رنگ بندی

Aluminium (Midnight, Starlight, Silver, Pink, Product Red); Stainless steel (Graphite, Silver, Gold) Whitestone, Black

French Grey, Pebble Grey, Sage Grey, Dust Rose, Ivory

  • نتیجه گیری نهایی

اپل واچ سری ۹ با طراحی مربعی و ویژگی های پایش سلامتی جامع، برای کاربرانی مناسب است که به دنبال یکپارچگی سلامت، تناسب اندام و اتصال مداوم گوشی همراه خود در زندگی روزمره هستند. سنسورهای پیشرفته آن برای ضربان قلب، ECG و سطح اکسیژن خون، در ترکیب با سنسور دمای جدید، آن را به یک بانک اطلاعاتی برای آگاهی از سلامتی تبدیل می کند. علاوه بر این، گزینه اتصال سلولی (Cellular connectivity) جذابیت آن را برای کسانی که اتصال بی نقص را در اولویت قرار می دهند، افزایش می دهد.

ساعت گارمین سری ونو ۳، با طراحی گرد کلاسیک خود، مخاطبان متفاوتی را هدف قرار می دهد و در درجه اول عاشقان تناسب اندام و ماجراجویان فضای باز. ساختار مستحکم، عمر باتری طولانی و قابلیت های دقیق ردیابی فعالیت، آن را به یک همراه قابل اعتماد برای فعالیت های فیزیکی دقیق تبدیل می کند. این سری در ارائه طیف گسترده ای از پروفایل های ورزشی، ردیابی خواب پیشرفته و ویژگی های منحصر به فردی مانند تشخیص Nap و مشاور Jet Lag که به ویژه برای ورزش کاران و کسانی که در فعالیت های خارج از خانه مشغول هستند، مفید است. در حالی که این محصول فاقد اتصال سلولی (Cellular connectivity) است، اما تمرکز روی تناسب اندام و قابلیت فعالیت های خارج از خانه را به خوبی با پایگاه کاربری خود هماهنگ می کند.

دیدگاهتان را بنویسید