دسته‌بندی نشده

چگونه راه حل های دیجیتال می توانند در مراقبت از سلامت روان نقش داشته باشند

lazy - جی پی اس کالا

چگونه راه حل های دیجیتال می توانند در مراقبت از سلامت روان نقش داشته باشند

مصاحبه با مدیران عامل Labfront و YourPrevention در مورد اهمیت اولویت دادن به سلامت روان

این دانش عمومی است که سلامت روان حیاتی است و این موضوع برای اکثریت ما در طول زندگی‌مان اهمیت دارد. شناخت اهمیت روزافزون در سال های اخیر باعث افزایش پروژه های تحقیقاتی در سراسر جهان شده است. گارمین با استفاده از داده‌ها و بینش ساعت‌های هوشمند و ردیاب‌های تناسب اندام در کنار اکوسیستم مرتبط با سلامت گارمین، در بسیاری از این پروژه‌ها نقش داشته است.

با توجه به تلاش‌های قابل توجهی که در سرتاسر جهان برای افزایش آگاهی در مورد سلامت روان انجام شده است، از Florian Wolf و Chris Peng، از همکاران قدیمی Garmin Health دعوت کرده‌ایم تا برای مصاحبه به ما بپیوندند. در طول مکالمه ما، آنها در مورد اینکه چگونه از فناوری Garmin در پروژه های سلامت روان خود استفاده می کنند صحبت می کنند و پتانسیل راه حل های سلامت دیجیتال در افزایش مراقبت از سلامت روان را بررسی می کنند.

YourPrevention و Labfront چگونه به گفتگو در مورد سلامت روان کمک می کنند؟

فلوریان ولف مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران YourPrevention، یکی از متخصصان پیشرو و مبتنی بر علم در راه حل های بهداشتی پیشگیرانه و جامع است. YourPrevention بر توسعه برنامه‌های پیشگیری و مدیریت استرس تمرکز دارد که هدف آن کاهش پایدار خطر ابتلا به بیماری‌های روانی و مرتبط با استرس با در نظر گرفتن دیدگاه زیستی-روانی-اجتماعی است.

کریس پنگ یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Labfront است، یک استارت آپ جهانی که متخصص در تجزیه و تحلیل داده های سلامتی است. Labfront به محققان دانشگاهی کمک می کند تا گردش کار و تجزیه و تحلیل تحقیقات خود را خودکار کنند. درباره محققانی که از فناوری Garmin و پلتفرم Labfront استفاده می‌کنند، اینجا بخوانید.

سلامت روان در زمینه شما به چه معناست؟ و چرا سلامت روان به اندازه سلامت جسمی مهم است؟
Wolf (Labfront): به گفته سازمان جهانی بهداشت، «سلامت روان حالتی از رفاه روانی است که افراد را قادر می‌سازد تا با استرس‌های زندگی کنار بیایند، توانایی‌های خود را درک کنند، خوب یاد بگیرند و خوب کار کنند و به جامعه خود کمک کنند. این جزء جدایی ناپذیر سلامتی است.»

وقتی نوبت به ارزیابی اهمیت سلامت روانی در مقابل سلامت جسمی می‌رسد، واضح است که آنها به طور جدایی ناپذیری در هم تنیده شده‌اند و ستون‌های اصلی سلامت ما را تشکیل می‌دهند. آنها همچنین به هم وابسته هستند، با تعاملات پیچیده دوسویه بین ذهن و بدن. وضعیت عاطفی و روانی فرد می تواند بر وضعیت جسمانی او از طریق عملکردهای عصبی خودمختار، هورمونی و ایمنی تأثیر بگذارد. برعکس، وضعیت سلامت جسمی و اختلالات می تواند بر تعادل انتقال دهنده های عصبی، ساختار مغز و انعطاف پذیری ذهنی تأثیر بگذارد. اختلال عملکرد در یک ناحیه می تواند منجر به اختلال عملکرد در ناحیه دیگر شود. در نهایت، بدون هر دو نمی توان واقعاً سالم بود.

اگر مسائل مربوط به سلامت روان نادیده گرفته شود یا برای مدت طولانی درمان نشود، چه اتفاقی می افتد؟

گرگ (YourPrevention): استرس مداوم می تواند افراد را در یک چرخه مضر به دام بیندازد. این به دلیل یک پاسخ عصبی زیستی است: استرس شدید منجر به رفتار خلبان خودکار و کاهش تصمیم گیری آگاهانه می شود. به عنوان مثال، برنامه‌های خودسازی می‌توانند در مواجهه با استرس مداوم دچار مشکل شوند. تسلیم شدن به خلبان خودکار علائم را تشدید می‌کند، بر دیدگاه ما تأثیر می‌گذارد و به طور بالقوه منجر به شرایطی مانند افسردگی، اضطراب یا فرسودگی شغلی می‌شود. این مسائل می‌توانند ادامه داشته باشند و بهبود را به تأخیر بیندازند و بر افراد و صنایع تأثیر بگذارند، زیرا بازگشت به حالت عادی بسیار طولانی‌تر از زمانی است که برای توسعه مشکلات طول کشیده است.

چگونه می توان از داده های جمع آوری شده از طریق ساعت های هوشمند گارمین و اکوسیستم متصل برای رسیدگی به مسائل مرتبط با سلامت روان استفاده کرد؟
Peng (Labfront): بر خلاف سلامت جسمانی، سلامت روان به راحتی قابل مشاهده یا اندازه گیری نیست. بنابراین، اغلب نادیده گرفته می شود. داده‌های جمع‌آوری‌شده از ساعت‌های گارمین، مانند فاصله ضرب به ضرب (BBI)، می‌تواند برای تخمین و اندازه‌گیری بسیاری از وضعیت‌های سلامت روان استفاده شود. به عنوان مثال، تغییرپذیری ضربان قلب از BBI مشتق شده است و نشان داده شده است که یک شاخص مفید برای پاسخ به استرس و استرس است.

از آنجایی که سلامت روان و سلامت جسمی به طور جدایی ناپذیری در هم تنیده شده اند، اندازه گیری سلامت جسمی یا عادات سلامت جسمانی نیز مهم است تا زمینه اندازه گیری سلامت روان فراهم شود. ساعت‌های هوشمند گارمین که میزان فعالیت و شدت را اندازه‌گیری می‌کنند، می‌توانند پروفایل سبک زندگی فعالیت بدنی دقیقی ایجاد کنند و حتی می‌توان از آن‌ها برای اندازه‌گیری خواب استفاده کرد.

Labfront و YourPrevention چگونه از Garmin در پروژه های مربوط به سلامت روان خود استفاده می کنند؟ کدام معیارهای گارمین و بخش‌هایی از اکوسیستم مرتبط با سلامت گارمین در حال استفاده است؟

Peng (Labfront): Labfront جمع آوری و استفاده از داده ها برای اندازه گیری سلامت روان را بسیار آسان می کند. الگوریتم‌های Labfront می‌توانند داده‌های ضربان قلب را از BBI پیشرفته به اندازه‌گیری استرس، مانند تغییرپذیری ضربان قلب، یا اندازه‌گیری‌های خواب، مانند مرحله‌بندی خواب یا آپنه، تبدیل کنند. محققانی که سلامت روان را اندازه‌گیری می‌کنند یا به دنبال ایجاد مداخلات سلامت روان هستند، می‌توانند به راحتی از ساعت‌های Garmin با Labfront برای تبدیل داده‌های خام به معیارهای مفید استفاده کنند.

Wolf (YourPrevention): با استفاده از معیارهای Garmin مانند پایش ضربان قلب، پایش انرژی بدن با باتری و ردیابی خواب، YourPrevention توانسته است روندی را برای تجزیه و تحلیل چگونگی پیشرفت سلامت افراد در طول روزها، هفته‌ها و ماه‌ها ایجاد کند. این روند می تواند خنثی، مثبت و یا حتی منفی باشد که یک روند منفی نشان دهنده افزایش خطر کاهش سلامت روان است. همراه با داده‌های جمع‌آوری‌شده از پرسشنامه‌ها، می‌توانیم دیدگاهی جامع از سلامت یک فرد ایجاد کنیم که سپس می‌توانیم از آن برای حمایت از افراد در ایجاد عادات جدید و ایجاد مؤثرترین تغییرات استفاده کنیم.

چگونه گارمین از تحقیقات سلامت روان حمایت می کند

با توجه به آمار، مزایای تلاش مستمر برای تحقیقات سلامت روان مشخص است. با وجود عوامل بسیار زیادی که وضعیت روانی ما را تعیین می کنند، بسیاری از آنها هنوز ناشناخته هستند، داشتن درک بهتر از علل و علائم هشدار دهنده می تواند تفاوت قابل توجهی در دریافت کمک مناسب در زمان مناسب ایجاد کند. گارمین مایل است از تعداد فزاینده‌ای از پروژه‌های تحقیقاتی سلامت روان حمایت کند، از جمله همکاری با Labfront که کمک هزینه‌ای برای تحقیقات سلامت روان به محققانی که در حال مطالعه این قلمروهای ناشناخته ذهن هستند، ارائه می‌کند. این کمک هزینه پنج ردیاب تناسب اندام vívosmart 5 و بسته پیشرفته Labfront را به برندگان اهدا می کند. در نهایت، هدف ترکیبی ما حمایت از سلامت روان، جابجایی مرزهای اکتشافات علمی و کمک بالقوه به ارتقای سلامت روانی مردم در همه جا است.

 

برای مشاوره و خرید محصولات گارمین با شماره تلفن 88880034-021 شرکت اطلس رهنگار آریا تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید