اخبار

گجت های پوشیدنی محبوب دنیا در نمایشگاه CES  2024

ces2024

از آنجایی که نمایشگاه CES 2024 برای یک سال دیگر به پایان رسید، فرصت مناسبی است تا به ابزارهای سلامت و تناسب اندام که در رویداد لاس وگاس، بین 9 تا 12 ژانویه برگزار شد، نگاهی بیاندازیم.

نمایشگاه CES به عنوان مهم ترین و تاثیرگذارترین رویداد فن آوری جهان شناخته می شود  و برای طرفداران تکنولوژی، بازدید از آن یک تجربه بی نظیر است. نزدیک ترین همتای آن IFA است که هر ساله در آغاز ماه سپتامبر در برلین برگزار می‌شود. از نظر تاریخی، این نمایشگاه ها در معرفی تکنولوژی هایی که ما اکنون آن ها را امری عادی می دانیم، نقش محوری داشته اند. امسال، فیت بیت، فسیل و شیائومی از هیچ خبر جدیدی ناامید نشدند. مطابق با سال های گذشته، اپل در این مراسم شرکت نکرد. با این وجود، پوشیدنی‌ها حضور قدرتمندی در سال ۲۰۲۴ داشتند.

این رویداد در مساحت ۲.۷۵ میلیون فوت مربع و با حضور بیش از ۲۰۰۰ غرفه دار برگزار شد. این شرکت ها شامل تولیدکنندگان، توسعه دهندگان و تامین کنندگان سخت افزار و محتوای فن آوری مصرفی بودند. در کنفرانس حاشیه نمایشگاه بیش از ۱۰۰۰ سخنران حضور داشتند. تخمین زده می شود که بیش از ۱۰۰،۰۰۰ شرکت کننده از این رویداد بازدید کرده باشند.

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به برترین گجت های پوشیدنی از نمایشگاه CES لاس وگاس.

Amazfit Helio Ring

انتخاب اول ما در سال جاری، امیزفیت هلیو رینگ، محصولی از Zepp Health است که اولین سرمایه گذاری این شرکت در حوزه حلقه های هوشمند محسوب می شود. این دستگاه به طور ویژه برای ورزشکاران طراحی شده و بر بهینه سازی ریکاوری و افزایش عملکرد تمرکز دارد. برخلاف حلقه های هوشمند معمولی که عمدتا خواب را برای عموم مردم ردیابی می کنند، حلقه هلیو بینش عمیقی از شرایط روحی و جسمی فراهم می کند. ویژگی که به ویژه برای ورزشکاران مفید است.

ویژگی برجسته Helio Ring ، توانایی آن در تبدیل داده های سلامتی پیچیده به یک آمار و امتیاز ساده است. این حلقه با پایش ضربان قلب خواب، HRV، تنفس و دمای بدن در طول شب، به همراه اپلیکیشن Zepp این امتیاز را محاسبه می کند تا به ورزشکاران در تصمیم گیری برای تمرکز روی تمرین یا ریکاوری کمک کند. این کار به برنامه ریزی موثرتر تمرینات کمک می کند. این حلقه همچنین ردیابی جامع خواب و ریکاوری شامل تجزیه و تحلیل کیفیت خواب، مراحل خواب و کیفیت تنفس خواب را ارائه می دهد. علاوه بر این، دارای نظارت عاطفی EDA است که علائم فیزیکی مانند عرق دست را برای نشان دادن استرس عاطفی ارزیابی می‌کند.

amazfit helio ring image 2 jpg - جی پی اس کالا

Withings BeamO

در ادامه لیست، Withings BeamO قرار دارد، یک دستگاه پایش سلامتی پیشگامانه که چشم انداز آینده نگرانه Star Trek را با تکنولوژی کاربردی ترکیب می کند. BeamO  به کاربران اجازه می دهد تا در کم تر از یک دقیقه چک آپ سلامتی ۴ در ۱ شامل دمای بدن، سلامت قلب و ریه را انجام دهد. این دستگاه به عنوان دماسنج، ECG، اکسیژن سنج و استتوسکوپ عمل می کند و از فتوپلتیسموگرافی (PPG) و الکترودها برای خوانش دقیق استفاده می‌کند. BeamO  همچنین دارای یک سنسور دمای غیر تماسی و یک استتوسکوپ دیجیتال با یک دیسک پیزوالکتریک برای ارزیابی دقیق قلب و ریه است. این داده ها با اپلیکیشن Withings Health همگام سازی می شوند و امکان مشاوره از راه دور را فراهم می کنند.

Withings BeamO jpg - جی پی اس کالا

Garmin Lily 2

یکی دیگر از دستگاه های برجسته CES ۲۰۲۴، گارمین لی لی ۲ است که جانشین گارمین لی لی اصلی است که در سال ۲۰۲۱ عرضه شد. ساعت گارمین لی لی ۲ جذابیت شیک و کاربردی نسخه قبلی خود را حفظ کرده اما چندین ارتقا قابل توجه را معرفی می کند. این دستگاه دارای سنسور ضربان قلب بهبود یافته، حالت های تناسب اندام جدید و پرداخت های NFC است.

از نظر طراحی، این مدل شکل گرد کلاسیک را حفظ کرده، اما ساعت گارمین لی لی ۲ برای افزایش دوام و پیچیدگی، بدنه را به آلومینیوم آنودایز شده ارتقا داده است. گارمین لی لی ۲ همچنین تعویض بند را با طراحی استاندارد تری ساده می کند. همانند قبل، یک LCD TFT با ۱۶ سطح خاکستری روی برد گارمین لی لی 2 وجود دارد. گارمین لی لی ۲ با سنسور Gen ۴ Elevate خود، ردیابی سلامتی و تناسب اندام را بهبود می بخشد و NFC را برای پرداخت های بدون تماس ارائه می‌دهد، ویژگی که در ساعت گارمین لی لی اصلی وجود ندارد. ساعت گارمین لی لی ۲ با قیمت کمی بالاتر از نسخه اصلی، ترکیبی از مد، عملکرد و ردیابی تناسب اندام را ارائه می دهد و آن را به انتخابی جذاب برای کسانی تبدیل می کند که به دنبال یک پوشیدنی شیک و جمع و جور هستند.

Garmin lily2 jpg - جی پی اس کالا

Garmin HRM-Fit

همچنین از جمله انتخاب های مورد علاقه بازدید کنندگان از نمایشگاه CES ۲۰۲۴ می توان به گارمین HRM – Fit اشاره کرد که یک پایشگر ضربان قلب است و به طور خاص برای زنان طراحی شده است. این محصول تناسب اندام مناسبی را ارائه می دهد و به سوتین ورزشی با گیره متصل می‌شود. طراحی آن پایداری و راحتی را در حین ورزش های شدید تضمین می کند.

از نظر عملکردی، HRM – Fit در ارائه داده های دقیق ضربان قلب برتری دارد و از دقت دستگاه های مبتنی بر مچ دست پیشی می گیرد. این سیستم از ردیابی پیشرفته ورزش شامل معیارهایی مانند نوسانات عمودی، زمان تماس زمین و طول گام پشتیبانی می کند که برای تجزیه و تحلیل دقیق فرم دویدن بسیار مهم است. با عمر باتری تا یک سال (براساس استفاده روزانه یک ساعت) و مقاومت در برابر آب تا ۵۰ فوت، برای استقامت و تطبیق پذیری ساخته شده است.

گارمین HRM-Fit

Nowatch hybrid

نوواچ (Nowatch)، یک استارتاپ هلندی، از یک ردیاب سلامت ذهن به یک مچ بند ترکیبی پیچیده تبدیل شده است که در CES ۲۰۲۴ به نمایش گذاشته شد. نوواچ اصلی که به خاطر پیش بینی استرس خود با استفاده از یک سنسور الکترودرمال (EDA)شناخته می شود، اکنون “صورت های قطعه زمانی” Chronos را در خود جای داده و ضمن حفظ تمرکز خود بر آگاهی از ذهن آگاهی و استرس، قابلیت نمایش زمان را نیز به آن اضافه کرده است. ویژگی AI Insights توصیه های روزانه را براساس داده های استرس، خواب و آمار فعالیت فرد ارائه می دهد. طراحی نوواچ با دیسک های قابل تعویض ساخته شده از فلز و سنگ های قیمتی صیقلی، بر قابلیت ضد سایش و سبکی تاکید دارد.

Nowatch-hybrid

Ultrahuman Home

UltraSharp Home را در CES ۲۰۲۴ معرفی کرده است؛ دستگاهی که سلامت فضاهای زنده را ردیابی و افزایش می دهد. این محصول نوآورانه تخصص فن آوری پوشیدنی UltraSharp را به پایش سلامت محیط گسترش می دهد. این مطالعه بینش هایی را در مورد عواملی مانند نور مصنوعی، کیفیت هوا، رطوبت و سطح نویز فراهم می کند و آن ها را با عوامل سبک زندگی فردی مانند خواب و استرس مرتبط می سازد.

UltraSharp Home نمایی طولی از نشانگرهای محیطی و تاثیر آن ها بر سلامتی در طول زمان ارائه می دهد و قابلیت هایی مانند نظارت بر طیف نور طبیعی، تشخیص PM، تشخیص نویز، نظارت بر سطح رطوبت و نظارت بر قرارگیری در معرض نور آبی دارد.

Ultrahuman-Home

Momentum Sport Earbuds

ساندبار ورزشی سنهایزر مومنتوم که نتیجه هم کاری بین پولار و سنهایزر است نیز در CES ۲۰۲۴ معرفی شد. این ایربادها کیفیت صدای مشهور سنهایزر را با تکنولوژی های پیشرفته ردیابی تناسب اندام پولار ترکیب می کند. این وسیله دارای طراحی به سبک مدرن، قابلیت حذف نویز فعال و حالت ضد باد است که آن ها را برای فعالیت های خارج از خانه ایده آل می کند. با برخورداری از استاندارد IP۵۵ برای مقاومت در برابر رطوبت و گرد و غبار، تا ۶ ساعت عمر باتری را نوید می دهند. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این ایرپاد، یکپارچه سازی تحلیل داده های Flow شرکت پولار است که شامل یک سنسور ضربان قلب فتوپلتیسموگرافی PPG)) و یک سنسور دمای بدن برای برنامه ریزی کارآمد ورزش می شود.

Sennheiser

1 دیدگاه در “گجت های پوشیدنی محبوب دنیا در نمایشگاه CES  2024

  1. admin گفت:

    برای مشاوره و خرید محصولات گارمین با شماره تلفن 88880034-021 شرکت اطلس رهنگار آریا تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید