اخبار

گارمین آپدیت 14.23 را برای ساعت گارمین Epix و Fenix 7 منتشر کرد

آپدیت 14.23 ساعت گارمین

گارمین ظاهراً در 7 تا 10 روز گذشته در حال عرضه است، با انتشار سیستم عامل مورد انتظار که تمام ویژگی های جدید Fenix 7 Pro و Epix Pro را از طریق یک به روز رسانی سیستم عامل بتا عمومی جدید به نسخه های غیر پرو آورده است. این به‌روزرسانی بزرگ Forerunner 255/955 در اوایل هفته گذشته و سپس به‌روزرسانی بزرگ‌تر سری Instinct 2 در اواخر هفته گذشته انجام می‌شود. من می‌توانم بگویم شاید حتی یک به‌روزرسانی Venu 2 را در روز یکشنبه دریافت کنیم، اما آنوقت این فقط یک بحث دیوانه‌کننده است.

این به‌روزرسانی تقریباً تمام ویژگی‌های نرم‌افزار جدیدی را که ماه گذشته در سری‌های Epix Pro و Fenix 7 Pro راه‌اندازی شد، اضافه می‌کند، که گارمین در آن زمان گفته بود که انتظار دارند فعلاً تا حد زیادی یکسان باقی بمانند. مطمئناً نسخه‌های Pro سخت‌افزار جدیدتری دارند (مخصوصاً یک حسگر نوری HR بسیار متفاوت)، بنابراین در برخی مواقع آن‌ها از هم جدا می‌شوند، اما در حال حاضر همه آنها به هم مرتبط هستند.

در واقع، با این به‌روزرسانی، ما حتی برخی از ویژگی‌های جدیدی را دریافت می‌کنیم که قبلاً در نسخه‌های حرفه‌ای راه‌اندازی نشده بودند، از جمله برنامه جدید «Workouts» که به تازگی در FR255/955 معرفی شده است، و همچنین نمایه جدید «Gaming». به علاوه اکنون گزینه پشتیبان‌گیری و بازیابی روی ساعت و تعدادی آیتم دیگر را دریافت می‌کنید

با آن، در اینجا همه چیزهای جدیدی است که در این به‌روزرسانی به واحدهای Fenix 7 و Epix می‌رسد (این بتا شامل واحدهای Pro نیز می‌شود، زیرا چند ویژگی جدید نیز در آنجا وجود دارد):

  • اضافه شدن 30 نمایه فعالیت جدید به مدل های غیر حرفه ای*
  • اضافه شدن پشتیبان گیری و بازیابی تنظیمات دستگاه
  • قابلیت تنظیم چندین مکان در برنامه آب و هوا در دستگاه اضافه شده است.
  • برنامه بازی اضافه شد.
  • برنامه تمرین اضافه شد.
  • بهبودهای گلف “Plays Like” اضافه شد.
  • اضافه شدن پشتیبانی Golf Biomes برای محصولات OLED.
  • اضافه شدن گزینه Multisport برای تقویم مسابقه.
  • رابط جدید Golf Virtual Caddy اضافه شد.
  • پیشنهاد Virtual Caddy در نمای سبز برای Marq 2 Golfer اضافه شد.
  • پشتیبانی از ویژگی‌های Hill Score و Endurance Score در سری Fenix 7، Epix Gen 2 و Marq 2 اضافه شده است.
  • ویژگی Shaded Relief برای سری Fenix 7، Epix Gen 2 و Marq 2 به نقشه اضافه شد.
  • برای سری Fenix 7، Epix Gen 2 و Marq 2 طرح‌بندی‌های صفحه‌نمایش تقسیم‌شده و میدان داده شعاعی به نقشه اضافه شد.
  • پشتیبانی از نقشه پوشش آب و هوا در برنامه هواشناسی برای سری Fenix 7، Epix Gen 2 و Marq 2 اضافه شده است.
  • پشتیبانی از الگوهای جدید زنجیر کاست Di2 اضافه شده است.
  • پشتیبانی از کلید داغ برنامه های اخیر به مدل های غیر حرفه ای اضافه شده است.
  • پیشنهاد Virtual Caddy در نمای سبز برای Marq 2 اضافه شد.
  • اضافه شدن پشتیبانی از نقشه عضلات تمرین برای HIIT، کاردیو و پیلاتس.
  • اضافه شدن برنامه Trolling Motor (به ماهیگیران اجازه می دهد تا Garmin Force یا Force Kraken Trolling Motor خود را از طریق یک ساعت هوشمند سازگار Garmin کنترل کنند. Garmin Force Trolling Motor باید به به روز رسانی نرم افزار جولای 2023 به روز شود.)
  • اگر با موتور ترولینگ گارمین فورس یا فورس کراکن جفت شود، صفحه موتور ترولینگ به فعالیت های ماهی و قایق اضافه شده است.
  • اضافه شدن پیش بینی ماهی (از نظریه خورشیدی برای پیش بینی بهترین زمان برای ماهیگیری استفاده می کند.)
  • Red Shift را در محصولات غیر Pro AMOLED فعال کنید.

در اینجا لیستی از پروفایل های ورزشی جدید آمده است:

بسکتبال، والیبال، هاکی روی چمن، هاکی روی یخ، فوتبال/فوتبال، فوتبال آمریکایی، چوگان، راگبی، فریزبی نهایی، کریکت، بیس بال سافت بال، اسکیت روی یخ، تیراندازی با کمان، روی زمین، آب سفید، کایاک، بوکس، هنرهای رزمی مختلط، اسنورکلندش، اسنورکلندش، BM کوتبال، بدمینتون، تنیس پلت فرم

اکنون من قبلاً همه این ویژگی‌ها را در ویدیوها/پست‌ها/و غیره Epix Pro & Fenix 7 Pro پوشش داده‌ام… اما، ما فقط یک دور سریع در اطراف پارک انجام می‌دهیم تا برجستگی‌ها را لمس کنیم، همانطور که در نسخه‌های غیر پرو دیده می‌شود.

اول از همه، تپه صعود و امتیاز استقامت است. امتیاز تپه با هدف تعیین کمیت توانایی شما برای بالا رفتن از تپه ها/کوه ها در حین دویدن/پیاده روی/پیاده روی (این برای فعالیت های دوچرخه سواری نیست). من در پست‌های دیگرم به‌طور گسترده درباره این موضوع بحث کرده‌ام، اما به طور خلاصه، اگرچه فکر می‌کنم بخش‌های خوبی در آن وجود دارد، هنوز در الگوریتم فوق‌العاده فروخته نشده‌ام. چند هفته طول می کشد تا در یک دستگاه جدید پر شود، و به نظر می رسد که گارمین در حال انجام کارهای بتا روی Unified Training Status است، زیرا برخی از داده های من را از دستگاه های دیگر دریافت کرده است، اما نه به طور کامل (و امتیازات بسیار متفاوت است).

به همین ترتیب، امتیاز استقامت وجود دارد. این به ظاهر در بین دستگاه‌ها همگام‌سازی می‌شود، هرچند، در دستگاه‌های مختلف من بسیار متفاوت است – بنابراین، من فکر می‌کنم که قطعه همگام‌سازی ممکن است هنوز بتا باشد (یک ماه پیش همه آن را همگام‌سازی نکرد). ایده پشت امتیاز استقامتی این است که بتوانیم حجم تمرین را با سهولت بیشتری در بین افراد، بلکه در انواع مختلف ورزش مقایسه کنیم. به طور کلی، سایر معیارهای وضعیت تمرین و نوع VO2Max گارمین به شدت به سمت دوچرخه سواری/دویدن منحرف می شوند، در مقابل این موارد برای هر چیزی (اسکیت روی یخ، شنا، و غیره…) قابل استفاده است. قاعده ساده سرانگشتی بالای 10000ش اساساً سطح نخبگان/حرفه ای است. به طور کلی، من فکر می‌کنم این روند خوب است، اما نمونه‌های بی‌شماری را به صورت روزانه می‌بینم که در آن یک تمرین امتیاز بسیار بالایی دارد (با وجود کوتاه بودن احمقانه)، و دیگری طولانی/سخت هیچ تغییری نمی‌کند. با توجه به اینکه این قطعات روزانه چیزی است که کل را تشکیل می دهد، من هنوز در مورد برخی از جزئیات شک دارم.

بعدی ویجت آب و هوا است. این داده های پوشش رادار آب و هوا، مانند بارش، ابر، باد و گرما را به شما نشان می دهد. توجه داشته باشید که در حالت‌های تمرین معمولی این نقشه جدا از نقشه است، بنابراین باید در ویجت آب‌وهوا به آن دسترسی داشته باشید (مجموعه‌ای از ویجت‌ها را به پایین اسکرول کنید، آب‌وهوا را ببینید، سپس به پایین بروید). می‌توانید بزرگ‌نمایی/کوچک‌نمایی کنید و روی Play ضربه بزنید تا انیمیشن را ببینید.

اکنون، چون بازگشت به منوی ویجت‌ها کمی کثیف است، آنها یک ویژگی جدید “Recents” اضافه کرده‌اند که به شما امکان می‌دهد به سرعت به ویجت‌های اخیر استفاده شده (به ترتیب) از هر نقطه روی ساعت دسترسی داشته باشید. به سادگی دکمه پایین سمت راست را پایین نگه دارید تا منوی پاپ آپ دریافت کنید.

بعد نقش برجسته سایه دار جدید روی نقشه ها است. این یک «رنگ‌آمیزی» (سایه‌دهی) اضافه می‌کند که دیدن تغییرات زمین را آسان می‌کند.
صحبت از نقشه ها شد، صفحه جدید تقسیم صفحه و صفحات داده نقشه محیطی وجود دارد. می توانید داده های نشان داده شده در این صفحات نقشه را در پیکربندی های مختلف سفارشی کنید.

اکنون، اگر یک دستگاه Garmin Epix دارید، RedShift نیز به شما اضافه خواهد شد. این یک روکش قرمز است که باعث می شود احساس کنید در یک زیردریایی هستید. یا از یکی از نسل قبلی ساعت های Garmin Tactix استفاده کنید. توجه داشته باشید که این در دستگاه های Garmin Fenix نیست، صرفاً در دستگاه های Garmin Epix. می‌توانید این را از طریق کنترل‌های دسترسی سریع (دکمه بالا سمت چپ) فعال کنید.

در مرحله بعد، طیف گسترده ای از حالت های ورزشی جدید وجود دارد، آنها به شرح زیر هستند:

بسکتبال، والیبال، هاکی روی چمن، هاکی روی یخ، فوتبال/فوتبال، فوتبال آمریکایی، چوگان، راگبی، فریزبی نهایی، کریکت، بیس بال سافت بال، اسکیت روی یخ، اسکیت درون خطی، تیراندازی با کمان، زمینی، آب سفید، کایاک، بوکس، هنرهای رزمی مختلط، موکلنورتو تک‌کرونیس، کوتبال، بدمینتون، تنیس پلت فرم

این یک تغییر قابل توجه در رویکرد گارمین است. تا به حال، گارمین عمدتاً زمانی ورزش/پروفایل ایجاد می‌کرد که معیارهای داده خاصی برای هر ورزش داشت (مثلاً میزان ضربات در حین کایاک سواری، یا طول دویدن برای اسکی روی آب). اما زمانی که می‌خواهید به سادگی از پروفایل‌های ورزشی برای مقاصد دسته‌بندی استفاده کنید، این موضوع بیشتر و بیشتر آزاردهنده‌تر می‌شود. این باعث شد که در زمستان امسال از مشخصات اسکی کراس کانتری برای اسکیت روی یخ در فضای باز استفاده کنم و دیگران از حالت بدنسازی برای بسکتبال و غیره استفاده کنند. در تمام این مدت، رقبای آن‌ها مانند سونتو و پولار حالت‌های ورزشی زیادی را ارائه می‌کردند، البته بدون داده‌های خاص ورزشی.

اکنون گارمین قصد دارد تفاوت را تقسیم کند. برای برخی از حالت‌های ورزشی، آن معیارهای داده پیچیده را برای پشتیبان آن ایجاد می‌کند (مانند همیشه). با این حال، برای دیگرانی که مردم درخواست کرده‌اند، پروفایل‌های ورزشی ایجاد می‌کنند که حداقل به شما امکان می‌دهد آن‌ها را به درستی در ساعت (و در نتیجه، بعداً روی سکو) دسته‌بندی کنید. گارمین می‌گوید پس از آن داده‌های استفاده را می‌گیرد و مشخص می‌کند که در کدام ورزش‌ها باید از نظر معیارها/داده‌های واقعی بیشتر سرمایه‌گذاری کنند. اگر از من بپرسید این رویکرد به نظر می رسد … خوب … منطقی است.

بعدی یک ویژگی جدید در تمام ساعت‌های این هفته است که برنامه «Workouts» است. این یک مکان تلفیقی جدید برای مشاهده تمام تمرینات ساختاریافته شما است، خواه تمریناتی که به صورت دستی در Garmin Connect ایجاد کرده‌اید، یا از برنامه‌های آموزشی یا تمرین‌های پیشنهادی روزانه. بر اساس نوع، و سپس ورزشی (و سپس دوباره تایپ) مرتب شده است. این یک راه بسیار سریع برای دیدن آنچه در راه است، و اجرای آن است.

پس از آن، ویژگی جدید پشتیبان‌گیری/بازیابی نیز وجود دارد. این یکی در آخرین ثانیه برای عرضه در ماه ژوئن در ساعت های سری Pro قطع شد، اما ممکن است آن را در چند بررسی در آنجا دیده باشید. با این حال، بسیار جالب است، و به شما امکان می دهد از ساعت خود نسخه پشتیبان تهیه یا بازیابی کنید. به این ترتیب، اگر ساعتی را جایگزین کنید، می توانید آن را از نسخه پشتیبان قبلی قبلی بازیابی کنید، یا اگر یک ساعت جدید دریافت کنید، می توانید همین کار را انجام دهید. حتی می‌توانید در بیشتر موارد ترکیب و مطابقت دهید، بنابراین من می‌توانم ساعت Fenix را به دستگاه Epix بازیابی کنم و بالعکس. من از آن در طول فرآیند بتا در بهار گذشته کمی استفاده کردم تا به سرعت تنظیماتم را یکسان دریافت کنم. پشتیبان گیری به طور خودکار هر روز نیز ایجاد می شود.

می‌توانید در زیر «سیستم» > «پشتیبان‌گیری و بازیابی» به نسخه‌های پشتیبان دسترسی داشته باشید. به‌طور پیش‌فرض، پس از به‌روزرسانی، چیزی نخواهید داشت، اما می‌توانید موارد جدیدی ایجاد کنید و سپس در آینده مواردی را داشته باشید که به نظر می‌رسد در پلتفرم Garmin Connect (نه در خود دستگاه) ذخیره می‌شوند.

یکی دیگر از ویژگی های جدید، نمایه ورزشی جدید «بازی» است. این می تواند به نرم افزار دسکتاپ Garmin برای همپوشانی داده ها در Esports متصل شود. ما اولین بار چند سال پیش این عرضه را در نسخه Garmin Instinct Esports دیدیم. با این حال، به نظر می رسد که این چند ویژگی جدید در خود دارد که من کاملاً فرصت کشف آنها را نداشته ام.

در نهایت، اگر می‌خواهید نگاهی عمیق‌تر به نحوه عملکرد تقریباً همه این ویژگی‌ها در Fenix 7 یا Epix داشته باشید، می‌توانید راهنمای کاربر Garmin Epix Pro را که به تازگی منتشر شده است، بررسی کنید. این شامل یک فرو رفتن عمیق در تمام این ویژگی‌ها است و فصل‌های YouTube برای هر بخش (مانند زیر) دارد. با این به‌روزرسانی سیستم‌افزار جدید، این ساعت‌ها از نظر نرم‌افزاری یکسان هستند، بنابراین می‌توانید از این راهنما بین دو مدل (البته منهای چراغ قوه) به جای یکدیگر استفاده کنید.

برای مشاوره و خرید محصولات گارمین با شماره تلفن 88880034-021 شرکت اطلس رهنگار آریا تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید