اخبار

کنترل هیدراتاسیون (آب بدن) با ساعت هوشمند گارمین

lazy - جی پی اس کالا

کنترل هیدراتاسیون (آب بدن) با ساعت هوشمند گارمین

آب که در زندگی روزمره برای تعادل و سلامت بدن ما ضروری است، همچنین یک عنصر اساسی برای انجام هر چه بهتر ورزش است. هنگامی که تحت تلاش های طولانی مدت و شدید قرار می گیریم، بدن ما از طریق تعریق، مقدار زیادی مایعات و املاح معدنی را دفع می کند: بنابراین هیدراتاسیون صحیح در ورزش نه تنها در حفظ دمای مطلوب بدن، بلکه در کارآیی عضلات و کاهش قدرت بدن نقش اساسی دارد. احساس خستگی

درک مکانیسم‌هایی که این فرآیند طبیعی را تنظیم می‌کنند، در رابطه با نیازها و پاسخ‌های بدن به تلاش، برای بهبود عملکرد و اطمینان از فعالیت بدنی سالم و رضایت‌بخش ضروری است.

بنابراین اهمیت هیدراتاسیون در ورزش، هم برای ورزشکاران سطح پیشرفته و هم برای علاقه مندان ساده، موضوع اصلی است: یکی از رایج ترین اشتباهات، در واقع، به ویژه در میان مبتدیان، دقیقاً نادیده گرفتن این جنبه اساسی و حمایت از گاهی اوقات کل جلسات تمرینی است. بدون نوشیدن کافی توانایی جلوگیری از پدیده کم آبی و یکپارچه سازی مناسب مواد معدنی از دست رفته اساس فعالیت سالم است که می تواند باعث بهبودی عضلانی شود و برای پیشگیری از آسیب ایده آل است.

از این نظر، سپردن نظارت بر رفاه و عملکرد خود به دستگاه های مناسب مفید است. ساعت های هوشمند گارمین برای ورزش و تناسب اندام به شما این امکان را می دهد که از بدن خود مراقبت کنید و قادر به نظارت بر پارامترهای فیزیکی مانند کیفیت خواب و زمان ریکاوری هستند تا به شما این امکان را می دهند که همیشه با تعهدات روزانه و چالش های ورزشی بهتر از امکانات خود روبرو شوید.

با ساعت های هوشمند تناسب اندام گارمین، سلامت جسمانی خود را ردیابی کنید

هیدراتاسیون صحیح ورزشکار

اگرچه آب هیچ منبع انرژی برای بدن فراهم نمی کند، اما برای انجام فعالیت های بدنی به بهترین شکل ممکن ضروری است. هیدراتاسیون صحیح در ورزش، در واقع به انتقال مواد مغذی ضروری کمک می کند و باعث حذف ضایعات متابولیک می شود که در طول تعهد ورزشی تشدید می شود. علاوه بر این، نوشیدن برای حفظ تمرکز و واکنش پذیری بالا ضروری است، ویژگی های ضروری برای بهبود عملکرد در هر رشته. اما بیایید جنبه های مربوط به آب و هیدراتاسیون را در رابطه با ورزش با جزئیات ببینیم.

اگر هنگام تمرین آب نخورید چه اتفاقی می افتد

کسانی که ورزش می کنند باید نسبت به کسانی که سبک زندگی کم تحرک دارند و صرف نظر از نوع رشته، آب بیشتری بنوشند. نه تنها دویدن، اسکی، صعود به قله، سفر در یک مسیر با دوچرخه، بلکه انجام کراس فیت، یوگا یا پیلاتس نیز فعالیت هایی هستند که نیاز به انرژی دارند که از طریق فرآیندهای متابولیکی تولید می شود که مقدار زیادی گرما تولید می کند: در این شرایط، بدن ما از طریق تعریق واکنش نشان می دهد، یک مکانیسم دفاعی که به تنظیم دمای بدن کمک می کند، بنابراین به ماهیچه ها اجازه می دهد به کار خود ادامه دهند.

پیامد تعریق شدیدی که در طول تمرینات بدنسازی و مسابقات ورزشی رخ می دهد، از دست دادن فراوان آب و الکترولیت های حل شده در عرق، به ویژه سدیم، کلرید و پتاسیم است. بنابراین مهم است که قبل، حین و بعد از تمرین یا مسابقه هیدراته کنید: وقتی این اتفاق نمی افتد، بدن شروع به تجربه یک سری واکنش های منفی می کند که می تواند نه تنها عملکرد، بلکه سلامت ورزشکار را نیز به خطر بیندازد. در اینجا موارد اصلی وجود دارد:

تشنگی این اولین سیگنال مهمی است که بدن ما ارسال می کند: بهتر است با نوشیدن منظم قبل و در حین ورزش از ظاهر آن جلوگیری کنیم، اما وقتی این امکان وجود ندارد، مهم است که آن را نادیده نگیریم و در جرعه های کوچک مکرر نوشیدنی را شروع کنیم.

کمی عرق کردن بدون هیدراتاسیون مناسب در ورزش، توانایی تعریق و پراکندگی گرما کاهش می‌یابد، ضربان قلب افزایش می‌یابد، خطر گرمازدگی و گرمازدگی، به‌ویژه در محیط‌های گرم یا در حین تمرینات با شدت بالا، مانند جلسات HIIT، کاهش می‌یابد. این می تواند منجر به گرفتگی عضلات، کاهش انرژی و حتی از دست دادن هوشیاری شود.

از دست دادن وضوح. کمبود مایعات کافی می تواند باعث سردرد، خستگی، سرگیجه و کاهش تمرکز و هماهنگی شود و عملکرد ورزشی و ایمنی ورزشکار را به طور جدی به خطر بیندازد.

کنترل هیدراتاسیون بدن با ساعت گارمین

در هنگام تمرین چه مقدار آب بنوشید

میزان آب نوشیدنی در طول تمرین بر اساس عوامل مختلفی از جمله نوع رشته، مدت زمان تمرین، شرایط آب و هوایی و ویژگی های فیزیکی فردی مانند وزن بدن متفاوت است. اصولاً می توان گفت که برای یک فعالیت با شدت متوسط ​​تا کم و در شرایط آب و هوایی ایده آل، کسانی که ورزش می کنند باید هر 15 دقیقه تقریباً 25 سی سی آب بنوشند: علاوه بر این، قانون کلی این است که برای 1 لیتر مایعات. از دست رفته مصرف 1.5 لیتر آب و مکمل ها ضروری است. با این حال، باید تاکید کرد که هیدراتاسیون قبل و بعد از تمرین نیز ضروری است. برخی از دستورالعمل های کلی وجود دارد که می تواند برای کمک به اطمینان از هیدراتاسیون کافی در ورزش دنبال شود. آن ها اینجا هستند:

قبل از تمرین. نوشیدن نوشیدنی در طول روز به شما کمک می کند تا احساس تناسب اندام داشته باشید، اما قبل از تمرین، بهتر است حداقل نیم لیتر آب در دو ساعت قبل از فعالیت بنوشید. اجتناب از زیاده روی نیز برای جلوگیری از خطر ادرار در طول جلسات تمرین و در نتیجه از دست دادن مقدار زیادی مایعات مهم است.

در طول تمرین. لازم نیست منتظر بمانید تا تشنه شوید. هر نظمی که باشد، عادت خوبی است که همیشه یک بطری آب همراه داشته باشید و به طور منظم جرعه جرعه بنوشید تا تعادل بین ترشح عرق و جذب مایع حفظ شود.

بعد از تمرین. حدود 15 تا 30 دقیقه پس از تمرین، آب را می توان با مصرف مکمل های مبتنی بر کربوهیدرات، پروتئین و نمک های معدنی ترکیب کرد: این یک تمرین مفید برای تشویق روند بازیابی انرژی است.

چه ورزشکاران حرفه ای و چه آماتور، مصرف مایعات کافی نه تنها برای اطمینان از عملکرد مطلوب، بلکه برای حفظ سلامت طولانی مدت بسیار مهم است. به همین دلیل مهم است که هنگام ورزش و در زندگی روزمره به نظارت بر هیدراتاسیون عادت کنید.

به عنوان مثال، با یک ساعت هوشمند ورزشی گارمین یا یک رایانه چرخه می‌توانید آلارم‌های شخصی‌سازی شده را در حین فعالیت ورزشی تنظیم کنید تا به طور منظم به شما یادآوری کند که آب، مکمل‌ها یا غذا مصرف کنید. در عین حال، در طول روز، می‌توانید از طریق ویجت Hydration بر میزان مصرف مایعات خود نظارت کنید: هر بار که نوشیدنی می‌نوشید، می‌توانید مقدار مصرف شده را علامت بزنید تا تصویری واقعی از عادات هیدراتاسیون خود داشته باشید.

کنترل هیدراتاسیون (آب بدن) با ساعت هوشمند گارمین

برای مشاوره و خرید محصولات گارمین با شماره تلفن 88880034-021 شرکت اطلس رهنگار آریا تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید