اخبار

همکاری Google با Garmin برای سرویس ماهواره‌ای مبتنی بر اندروید 14

lazy - جی پی اس کالا

گوگل گفته است که اتصال ماهواره‌ای برای نسخه بعدی سیستم‌عامل موبایلش فعال است و ممکن است با Garmin کار کند تا این کار را در اندروید 14 انجام دهد.

همانطور که توسط SamMobile گزارش شده است، توسعه دهنده Neil Rahmouni چندین رشته کد را در آخرین نسخه برنامه Google Messages پیدا کرد که به همکاری گوگل و گارمین اشاره می کند.

رشته توییت که Neil Rahmouni در توییتر خود منتشر کرد، با عنوان «پیام‌رسانی از طریق ماهواره به پایان رسید» با عنوان فرعی «برای سؤال در مورد اضطراری خود، با Garmin Response تماس بگیرید». رحمونی می گوید: «این می تواند به این معنا باشد که پیام های ماهواره ای اضطراری در بیش از 150 کشور در دسترس خواهد بود.

Screenshot 2023 08 29 162649 - جی پی اس کالا

نسخه پایدار اندروید 14 در افق است و با تجربه گارمین در محصولات مبتنی بر ماهواره، اتصال گوگل به اکوسیستم موجود نباید خیلی سخت باشد.

گارمین با ارتباطات ماهواره ای غریبه نیست. SamMobile اشاره می کند که مشارکت آن با Iridium، یک شرکت پیشرو با مجموعه گسترده ای از ماهواره های مدار پایین زمین، این امکان را به آن داده است تا پیامک مبتنی بر ماهواره را به ویژه برای مواقع اضطراری ارائه دهد.
این حرکت در بحبوحه روند رو به افزایش ویژگی های ارتباطی ماهواره ای در گوشی های هوشمند صورت می گیرد. اپل Emergency SOS مبتنی بر ماهواره را در آیفون 14 معرفی کرد. و در ماه فوریه، سامسونگ اعلام کرد که فناوری مودمی را توسعه داده است که می‌تواند ارتباط بی‌سیم 5G را بین تلفن هوشمند و ماهواره‌های در مدار تسهیل کند. این شرکت در آن زمان گفت: «بر اساس این فناوری، مودم‌های اگزینوس آینده سامسونگ از پیام‌های متنی دو طرفه و همچنین اشتراک‌گذاری تصویر و ویدیو با کیفیت بالا پشتیبانی خواهند کرد.

همچنین در ماه فوریه، نیمی از سازندگان تلفن با استفاده از فناوری Snapdragon Satellite کوالکام موافقت کردند که ویژگی‌های مشابه Emergency SOS اپل را برای دستگاه‌های اندرویدی به ارمغان می‌آورد.

برای مشاوره و خرید محصولات گارمین با شماره تلفن 88880034-021 شرکت اطلس رهنگار آریا تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید