اخبار

نقد و بررسی Garmin Tacx Neo 3m

lazy - جی پی اس کالا

نقد و بررسی Garmin Tacx Neo 3m

گارمین ممکن است قوی ترین مربی درایو مستقیم موجود در بازار را داشته باشد، اما آیا ارزش این هزینه را دارد؟

اگرچه ممکن است روی کاغذ فوق‌العاده به نظر نرسد، اما Garmin Neo 3M قوی‌ترین مربی درایو مستقیم در بازار است. حرکت جدید نیست، اما هنوز هم فوق‌العاده خوب است و حرکت اضافی چپ/راست، گیلاس در بالا است. شما هنوز یک فلایویل برقی دریافت می‌کنید و اکنون اندازه‌گیری توان دو طرفه، دو اتصال بلوتوث، سازگاری با Elite Rizer، لوازم جانبی آداپتور شبکه، و بهترین رمپ برق موجود در بازار وجود دارد. تنها مشکل این است که شما برای کل تجربه هزینه گزافی پرداخت خواهید کرد.

مزایا
  • فلایویل برقی
  • صفحات حرکتی یکپارچه
  • دارای کاست 11 سرعته
  • انتقال قدرت کم به بالا عالی
  • رادیو بلوتوث دوگانه
  • دستگیره حمل یکپارچه
  • صفحات حرکتی قابل قفل شدن
  • Elite Rizer سازگار است
معایب
  • قیمت
  • عدد کاست 12 سرعته در زمان خرید

می‌توانید به Cyclingnews اعتماد کنید کارشناسان ما ساعت‌های بی‌شماری را صرف آزمایش فناوری دوچرخه‌سواری می‌کنند و همیشه توصیه‌های صادقانه و بی‌طرفانه را برای کمک به شما در انتخاب به اشتراک می‌گذارند. درباره نحوه آزمایش ما بیشتر بدانید.

برای چند سال، نوعی وضعیت موجود در مربیان هوشمند وجود داشت. هر برند بزرگی یک محصول ابتدایی با مشخصات کمی پایین‌تر داشت. به طور کلی این به معنای شیب حداکثر 16٪، دقت +/- 2٪ و چیزی حدود 1800 وات حداکثر مقاومت است. برای اکثر مردم مناسب بود و می توانستید مقداری پول پس انداز کنید. اگر تصمیم گرفتید برای یک تجربه ممتازتر.

بروید، به سطح و قیمت بعدی نگاه خواهید کرد. این پیشنهادات ممتاز تقریباً یکسان بودند اما زیباتر به نظر می رسیدند. آنها همچنین دقیق‌تر بودند و می‌توانستند شیب حداکثر 25% را شبیه‌سازی کنند. امسال کل سیستم تغییر کرد.

مشخصات فنی: GARMIN TACX NEO 3M
  • قیمت: 1749.99 پوند / 1999.99 دلار / 1999 یورو
  • وزن واحد: 52.0 پوند (23.6 کیلوگرم)
  • وزن چرخ فلایویل: 275.6 پوند / 125 کیلوگرم مجازی
  • قابلیت اتصال: اتصال ANT+، پشتیبانی از اتصال فناوری بی سیم دوگانه BLUETOOTH، آداپتور لوازم جانبی Wi-Fi/Ethernet
  • دقت: <1%
  • حداکثر توان: 2200 وات
  • حداکثر شبیه سازی نمره: 25%

سازگاری Freehub: Shimano/SRAM 9 تا 11 سرعت (سازگار، کاست 11 سرعته موجود است)، Campagnolo (سازگار، به بدنه کاست خاصی نیاز دارد)، SRAM 12 سرعت/XDR (سازگار، به بدنه کاست خاص نیاز دارد)، Shimano 12 سرعته Hyperglide+

اگرچه لیست ما از بهترین مربیان هوشمند هنوز گزینه های مختلفی دارد، اما هیچ چیز کاملاً یکسان به نظر نمی رسد. انتخاب برندگان در بخش پایین از قبل دشوار بود و Zwift Hub هر انتخابی را که وجود داشت، از بین برد. اکنون با توجه به اینکه Zwift Hub One و Wahoo Kickr Core اساساً همان محصول را به ترتیب با تعویض دنده مجازی یا مکانیکی ارائه می‌کنند، برای مربی‌های با مشخصات پایین‌تر زحمت کشیدن با هر چیز دیگری منطقی به نظر نمی‌رسد و به نظر می‌رسد که این تغییر در قسمت بالایی باز شده است. اکنون بازیگران اصلی با تلاش برای برتری بر یکدیگر بر سر دلارهای شما رقابت می کنند.

Garmin Tacx Neo 3M جدیدترین مربی پیشرفته ای است که تلاش کرده و در این چشم انداز جدید رقابت کند. از برخی جهات، Wahoo ابتدا با Kickr Move وارد بازار شد، اما Garmin Tacx هنوز ایستاده نیست. Tacx Neo 3M یک مربی هوشمند است که بیشتر از مجموع مشخصات آن است. اگر به دنبال بهترین تجربه آموزشی در فضای داخلی موجود هستید، به خواندن ادامه دهید تا ببینید آیا Garmin Tacx Neo 3M ارزش پول را دارد یا خیر.

طراحی

اگر می خواهید در مورد ویژگی های پیشگامانه در مقایسه با مدل های گذشته صحبت کنید، طراحی بصری احتمالاً بهترین مکان برای شروع و توقف است. Tacx همیشه یک رنگ کنتراست آبی روشن را به عنوان جزئیات امضا داشته است. گاهی اوقات جفت سفید و گاهی مشکی بود، اما آبی روشن حتی قبل از خرید شرکت گارمین در سال 2019، جزییات تعیین کننده بود. اعتراف می کنم که Flux S آن را ندارد اما طراحی هنوز هم فضایی برای آن و رنگ خاکستری دارد. که جایگزین آن می شود سیگنالی است که Flux در نقطه قیمت پایین تری قرار دارد. Tacx Neo 3M به طور کامل آن را از بین می برد.

واضح است که این واقعاً مهم نیست. نکته این است که Garmin Tacx Neo 3M یک محصول تکراری است. در واقع استفاده از نام پلاس که گارمین تمایل دارد برای تغییرات مدل نیم مرحله ای استفاده کند، مناسب است. این را Neo 2T Plus بنامید و باز هم منطقی خواهد بود. اگرچه این توهین نیست، Neo 2T یکی از بهترین مربی های هوشمند موجود بود و Neo 3M بر روی این میراث ساخته شده است.

خارج از رنگ آبی از دست رفته، تغییرات بصری کوچک دیگری نیز وجود دارد. قسمت عقب 3M کمی بزرگتر از قسمت عقب 2T است. این احتمالاً به دلیل گنجاندن آجر برقی در بدنه و خنک‌کننده‌ی پیشرفته‌ای است که با آن همراه است. تغییرات برای افزایش قدرت واحد درایو و تقویت دقت در آهنگ کم/توان بالا و کم قدرت/ آهنگ بالا وجود دارد. اعداد رسمی دقت کمتر از 1% باقی می‌مانند، بنابراین مشخص نیست که دقیقاً چگونه این تجربه را تغییر می‌دهد، اما بر ظاهر بصری عقب تأثیر می‌گذارد.

شاید بزرگترین طراحی فیزیکی بدنه این باشد که اکنون یک دسته در قسمت بالایی قالب بندی شده است. در گذشته شما باید با گرفتن بال های تا شده، حرکت Neo 2T را مدیریت کنید. با توجه به اینکه 3M وزن 52.0 پوند (23.6 کیلوگرم) همراه با دسته دارد، برای هر کسی که مجبور است یک مربی را جابجا کند، بسیار مهم است.

همچنین شایان ذکر است که طراحی بیرونی Neo 3M برای افزایش سازگاری ترمز دیسکی کمی متفاوت است. این موضوعی بود که ما در بررسی اولیه Neo 2T به آن اشاره کردیم، اما همه آن را تجربه نکردیم. از نظر بصری به نظر شبیه است، و این مشکلی نبود که من تجربه کردم، اما گارمین با این آخرین به روز رسانی به آن پرداخت.

فراتر از این تغییرات، طراحی 3M تقریباً دقیقاً مشابه طراحی 2T است. مانند قبل، هیچ چرخ فلایویل واقعی وجود ندارد و مقاومت، و همچنین نام، از آرایش 32 آهنربای نئودیمیم گرفته شده است. این همچنین به این معنی است که اگر در موقعیتی قرار گرفتید که امکان پذیر نیست، نیازی به وصل کردن Neo 3M نیست. شما یکی از ویژگی‌هایی را که Neo 3M را از رقبا متمایز می‌کند، از دست می‌دهید، به این صورت که وقتی به برق متصل می‌شوید، یک چرخ لنگر نیرومند خواهید داشت که باعث می‌شود فرودها واقعی‌تر به نظر برسند. سایر ویژگی های بازگشتی عبارتند از همان مقاومت حداکثر 2200 وات و حداکثر شیب 25٪. سازگاری کاست و اکسل نیز تغییر نکرده است.

سازگاری نرم افزار یکی دیگر از ویژگی های بازگشتی است، اما این همه قابل توجه نیست. در این مرحله، هر مربی با هر نرم افزاری کار می کند و گزینه های اتصال برای هر دو بلوتوث یا ANT+ وجود دارد. این به هیچ وجه تغییر نکرده است، اگرچه اکنون یک رادیو بلوتوث دوم وجود دارد. این جزئیات می تواند برای موقعیت های ضبط دوگانه و برای اتصال به برنامه همراه در حالی که به نرم افزار آموزشی متصل است مفید باشد. به همراه آن رادیو دوم، اکنون می توانید یک آداپتور شبکه (لوازم جانبی پولی) برای اتصالات Wi-Fi یا اترنت اضافه کنید. همچنین قابلیت انتقال داده با سرعت بالاتر، مطابق با حالت Wahoo Race نیز وجود دارد، اما در حال حاضر فعال نیست.

به روز رسانی واقعی Neo 3M یک تغییر تکراری دیگر است. مانند قبل، “بال” در دو طرف Neo 3M وجود دارد و آنها برای پشتیبانی از واحد جمع می شوند. سال گذشته عرضه لوازم جانبی صفحه Tacx Neo Motion را پوشش دادم که از طراحی هوشمندانه ای برای اتصال به پایه آن بال ها استفاده می کند و حرکت 2.5 سانتی متری را در هر جهت ارائه می دهد. امسال Neo 3M این سیستم را وارد می‌کند و اکثراً بدون تغییر است، به غیر از یک صفحه در پشت هر بال که می‌توانید از آن برای قفل کردن حرکت استفاده کنید. این سیستم همچنین شامل یک بلوک بالابر برای یکنواخت کردن دوچرخه شما بود و به روز رسانی شده است تا تایرهای تا شش اینچ را در خود جای دهد.

کارایی

من می توانم بگویم موضوع اینجا این است که هیچ چیز تغییر نکرده است و همه چیز جدید است. چیزهای زیادی وجود دارد که اصلاً تغییر نکرده اند که من حتی همه آنها را در بالا لیست نکردم. آیا واقعاً کسی از نمایش نور چشمک زن که در زیر مربیان Garmin Tacx ارائه شده است استفاده می کند؟ همیشه به نظر جالب می رسد، اما لازم نیست. در هر صورت، بازگشته است.

یکی دیگر از ویژگی‌های مشابه این است که مربی می‌تواند فوراً شروع به کار کند و به گونه‌ای متوقف شود که باعث شود کمی تکان بخورد. سطوح جاده را تکرار می کند و در مورد مطلوبیت آن به این سو و آن سو می روم. وقتی Zwift آن را به خوبی پیاده سازی می کند، به نوعی گیج کننده است که چقدر خوب است، بنابراین اگر آن را دوست دارید، هنوز اینجاست و هنوز خوب است.

به طور کلی، تجربه سوار شدن بر Neo 3M در مقایسه با 2T با صفحات حرکتی نصب شده تغییر چندانی نکرده است. از نظر مشخصات، دیدن تفاوت زیاد سخت است و من حتی زمان زیادی را صرف کرده ام تا به شما بگویم که چقدر به 2T نزدیک است. یک چیز هست که من ذخیره کردم چون خیلی خوب است، می خواستم صبر کنم تا در مورد تجربه سواری Neo 3M صحبت کنم تا در مورد حرکت چپ و راست صحبت کنم.

اولین باری که سوار Neo 2T شدم، بلافاصله متوجه حرکت پهلو به پهلو شدم، اما در آن زمان، گارمین آن را تصدیق نکرد. معلوم شد که این اثر قبلاً یک اشتباه خوشحال کننده بود. این بار، برای 3M، گارمین این افکت را پذیرفت و آن را بیشتر کوک کرد. برخلاف حرکت Wahoo Kickr طرف به پهلو، بخش بزرگی از تجربه سواری است.

وقتی سوار Neo 3M می‌شوید و در Zwift شروع به رکاب زدن می‌کنید، دقیقاً مانند سوار شدن در خارج از خانه احساس می‌کنید. حرکت پهلو به پهلو ظریف نیست، درست در صورت شما و بسیار قابل توجه اما طبیعی است. دوچرخه شما به چپ و راست می چرخد و لغزنده ها به آن اجازه می دهند جلو و عقب بچرخد. درست مثل بیرون احساس حرکت مداوم.

من می خواهم در مورد اغراق آمیز بودن تأثیر مراقب باشم. در هر شرایطی کامل نیست. همانطور که در بررسی صفحات حرکتی نوشتم، می توانید به راحتی جلوه را بشکنید. به محض ایستادن، گرفتن جادو دشوار می شود. هر نوع دوی سرعتی که به ایستگاه‌های جلو و عقب ضربه می‌زنید، احساس خوبی نیست وقتی به حالت نشسته می‌روید و برمی‌گردید. با این حال، زمانی که نشسته اید و زمانی که ایستاده اید و به طور پیوسته بالا می روید، احساس عالی می کنید.

مربیان فقط برای سواری رایگان و شبیه سازی نیستند. یک مربی هوشمند خوب همچنین باید فواصل زمانی را به خوبی مدیریت کند و این نقطه روشن دیگری برای Tacx Neo 3M است که در هیچ برگه مشخصاتی ثبت نشده است. همچنین اصلاً چیزی نیست که انتظارش را داشتم.

همه مربیان هوشمند این توانایی را دارند که شما را تا یک فاصله زمانی کامل نگه دارند، اما بدن شما قادر به تحمل آن نیست. روشی که یک مربی از قدرت کم به قدرت بالا تبدیل می شود، کمی جادوی نرم افزاری است که برندهای مختلف را متمایز می کند. مورد علاقه قبلی من Wahoo بود اما Tacx Neo 3M هر بار که یک بازه جدید را شروع می کنم شگفت زده ام می کند.

به طور کلی، من دوست دارم یک بررسی مربی را با تعیین دقیق بودن خوانش های قدرت شروع کنم. من این بار این کار را نکردم زیرا ویژگی تیتر حرکت است. با این حال، من هنوز چندین سواری دوگانه را انجام دادم، و هنگام سواری آزاد در Zwift، مجموعه‌ای از پدال‌های Garmin Rally RK200 اعداد بسیار مشابهی را با شکلی مشابه با منحنی‌های قدرت ثبت کردند. کار بعدی که انجام دادم تمرین TrainerRoad VO2 max بود تا ببینم چقدر خوب پرش های سریع قدرت را با فواصل زمانی کوتاه انجام می دهد. چیزی که پیدا کردم من را غافلگیر کرد.

اعداد دقیق هستند اما احساس انتقال آنقدر طبیعی است که شبیه هیچ مربی دیگری نیست. وقتی این تمرین ویژه VO2 max را انجام دادم، احساس انرژی نداشتم و زمانی که اولین پرش در قدرت به من رسید، در حال منطقه بندی بودم. اصلاً آن را پیش‌بینی نمی‌کردم و برای آن آماده نبودم. با وجود این، Neo 3M مانند برخورد با تپه‌ای بیرون به داخل آن غلتید. با پرش های قدرتی نرم و بخشنده است و اگر از عدد بیش از حد عبور کنید، شما را به آرامی اما دقیق به پایین می کشاند. Neo 3M در حالت ERG فوق العاده خوب است.

نتیجه

بارها و بارها هنگام آزمایش Neo 3M متوجه شدم که فکر می کنم بهترین مربی هوشمندی است که تا به حال استفاده کرده ام. اگر می‌خواهید از آن برای سواری رایگان استفاده کنید، ترکیب حرکات ظریف جلو و عقب و پهلو به‌طور باورنکردنی طبیعی است. منصفانه بگویم، من تمایل دارم بیشتر اوقات بنشینم و زیاد اهل سرعت دویدن نیستم. زمانی که برای صعود می ایستم، همیشه برای یک ریتم نرم و کنترل شده تیراندازی می کنم، بنابراین حرکت باعث تمجید از سبک سواری من می شود. با این حال، حتی اگر همیشه برای همه در هر موقعیتی عالی نباشد، خوب است.

اگر سواری رایگان برای شما مناسب نیست، Neo 3M در حالت ERG نیز فوق‌العاده خوب است. صفحات حرکت را قفل کنید و فواصل را بزنید. انتقال ها آنقدر روان و کنترل شده است که واقعاً از رقبا و حتی سایر مربیان گارمین پیشی می گیرد. نقد و بررسی Garmin Tacx Neo 3m

همه اینها فقط یک مشکل دارد و آن این است که Garmin Tacx Neo 3M بسیار بیشتر از هر چیز دیگری هزینه دارد. نزدیکترین رقیب Wahoo Kickr Move خواهد بود و گارمین با هر دو گزینه شامل یک کاست 11 سرعته، 350 پوند / 300 دلار بیشتر درخواست می کند. من از تجربه می‌دانم که Neo 3M دارای حرکات جانبی بهتر، حالت ERG بهتر و فلایویل نیرومند برای افزایش نزول است، اما آیا این تفاوت برای توجیه تفاوت قیمت کافی است؟ این یک پیشنهاد پیچیده است.

همچنین اگر واقعاً به دنبال واقع گرایی هستید، Kickr Climb ارزش خرید دارد. این یک افزودنی گران است اما چیزهای زیادی به تجربه اضافه می کند و Tacx چیزی برای مطابقت با آن ندارد. Neo 3M دارای یک مجموعه محور چرخشی است که Elite Rizer را به گزینه ای برای افزودن رئالیسم صعودی تبدیل می کند. به نظر من Elite Rizer نیز تجربه بهتری نسبت به Kickr Climb است اما باز هم گرانتر است.

با توجه به هزینه کلی یک مربی در این سطح، تفاوت قیمت بین Garmin Tacx Neo 3M و Wahoo Kickr Move در واقع چندان زیاد نیست. در مورد Tacx Neo 2T با صفحات حرکتی چطور؟ در قیمت خرده‌فروشی کامل، جهش قیمت از 2T به 3M منطقی است، اما این امر نادیده می‌گیرد که 2T چند وقت یکبار در فروش است. اگر خرید زیادی در Neo 2T داشته باشید، می تواند 800 پوند / 800 دلار از جمله صفحات حرکتی را برای شما پس انداز کند و توجیه آن جهش قیمتی بسیار دشوارتر است.

برای مشاوره و خرید محصولات گارمین با شماره تلفن ۸۸۸۸۰۰۳۴-۰۲۱ شرکت اطلس رهنگارآریا تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید