اخبار

نحوه تنظیم فواصل دویدن در ساعت گارمین

نحوه تنظیم فواصل دویدن در ساعت گارمین

نحوه تنظیم فواصل دویدن در ساعت گارمین

به لطف ساعت هوشمند گارمین می توان فواصل دویدن را بسیار آسان تر کرد. در اینجا نحوه تنظیم آن آمده است. نحوه تنظیم فواصل دویدن در ساعت گارمین

ساعت‌های هوشمند گارمین مرتباً در بین بهترین ساعت‌های هوشمند موجود در بازار قرار می‌گیرند و ابزاری عالی برای ورزشکاران حرفه‌ای و افرادی هستند که فقط می‌خواهند قدم‌های خود را به سبک بشمارند. آنها به ویژه برای دوندگان مفید هستند و به راحتی در بین بهترین ساعت‌های هوشمند در حال اجرا قرار می‌گیرند و مجموعه گسترده‌ای از ویژگی‌های متحول کننده را هنگام ارتقای تجربه آموزشی پوشیدنی ارائه می‌دهند.

یکی از بزرگترین ویژگی های گارمین این است که ساعت به کاربران اجازه می دهد برنامه های آموزشی سفارشی را با توجه به عادات و نیازهای تمرینی خاص ایجاد کنند. علاوه بر این، ابزار تمرینی سفارشی همه کاره است و ویژگی‌های دقیق تمرین از جمله زمان‌های استراحت خاص و تنظیم طول بخش را برای شما ایجاد می‌کند.

ابزار interval training نیز در ایجاد آموزش های پیشرفته تر – مانند تنظیم تمرینات اینتروال – بسیار مفید است.

نحوه اضافه کردن فواصل به طور مستقیم به ساعت هوشمند گارمین

گارمین مجموعه ای از ساعت های هوشمند مختلف را ارائه می دهد که هر کدام برای ورزشکاران متفاوتی مناسب است. با این حال، این بدان معنی است که آنها ظاهر و ویژگی های متفاوتی دارند، اما اغلب با رابط های کاربری متفاوتی عرضه می شوند.

تفاوت در رابط های کاربری ممکن است هنگام جابجایی از یک ساعت هوشمند گارمین به ساعت دیگر بسیار چالش برانگیز باشد، زیرا برخی از ویژگی ها می توانند به روشی کمی متفاوت در دسترس باشند. همین امر در مورد تمرینات اینتروال نیز صدق می‌کند، که می‌توانید در تعدادی از ساعت‌های گارمین به آن‌ها دسترسی داشته باشید، اما برخی از آن‌ها روش متفاوتی برای انجام این کار ارائه می‌دهند. در اینجا نحوه اضافه کردن آموزش فاصله زمانی به برخی از محبوب‌ترین ساعت‌های هوشمند گارمین، از آخرین سری ساعت های هوشمند Garmin Forerunner، آورده شده است.

ساعت های جدیدتر سری Garmin Forerunner (255/755/945 و بالاتر):

garmin forerunner series

  1. دکمه Start را فشار دهید و سپس فعالیت خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال، یک دویدن.
  2. سپس، دکمه Up را نگه دارید.
  3. به صفحه Training بروید.
  4. Intervals را انتخاب کنید. پس از ورود به این منو، باید روی Start ضربه بزنید.
  5. در صفحه بعدی، روی Edit ضربه بزنید. حالا باید فواصل خود را تنظیم کنید. ابتدا، مدت زمان (زمان یا مسافت) فعالیت پر تلاش خود را در منوی فاصله انتخاب کنید.
  6. زمان یا مسافت فعالیت کم تلاش خود را در منوی استراحت تنظیم کنید.
  7. روی Repeat ضربه بزنید و تنظیم کنید که چند بار می خواهید فاصله زمانی را که تنظیم کرده اید تکرار کنید.
  8. هنگامی که همه چیز تنظیم شد، دکمه برگشت را انتخاب کنید.
ساعت های گارمین سری Fenix7,7s,7x

Garmin Fenix 7 gpskala jpg - جی پی اس کالا

  1. Start را فشار دهید و سپس به منوی Run بروید.
  2. دکمه Menu را فشار دهید، سپس به تب Training بروید.
  3. فواصل زمانی را انتخاب کنید و روی دکمه ویرایش ضربه بزنید تا شروع به ایجاد آموزش بازه شخصی خود کنید.
  4. مدت زمان (زمان یا مسافت) فواصل زمانی خود را تنظیم کنید (این بخش پر تلاش تمرین شما است). برای قسمت باقیمانده آموزش نیز همین روش را دنبال کنید.
  5. روی Repeats ضربه بزنید و تصمیم بگیرید که چند بار می‌خواهید بازه‌ای را که ایجاد کرده‌اید تکرار کنید. وقتی کارتان تمام شد، روی دکمه برگشت ضربه بزنید.
سری Instinct ساعت هوشمند گارمین

instinct series

  1. برای شروع تنظیم تمرینات اینتروال خود، گزینه GPS را فشار دهید، سپس روی دکمه Run ضربه بزنید.
  2. دکمه Menu را نگه دارید، سپس Training را انتخاب کنید.
  3. به Intervals بروید و برای شروع ایجاد آموزش Interval سفارشی خود باید Edit و سپس Choose Interval را فشار دهید.
  4. یکی از گزینه‌های Distance یا Time را انتخاب کنید و مدت زمان بخش پر تلاش فاصله خود را تنظیم کنید. وقتی تصمیم گرفتید، علامت چک را بزنید.
  5. اکنون باید بخش کم تلاش خود را در تمرین اینتروال تنظیم کنید. برای انجام این کار، دکمه بازگشت را فشار دهید.
  6. حالا Rest را انتخاب کنید.
  7. یک بار دیگر، مدت زمان استراحت خود را از نظر مسافت یا زمان انتخاب کنید. وقتی کارتان تمام شد، به سادگی دوباره علامت چک را بزنید.
ساعت هوشمند گارمین سری Vivoactive

garmin vivoactive 5 series

  1. تمرینات اینتروال را روی vivoactive خود تنظیم کنید، ابتدا باید کلید Action را بزنید.
  2. گزینه Run را انتخاب کنید.
  3. روی دکمه Up ضربه بزنید. در این منو گزینه Alerts را انتخاب کنید.
  4. گزینه ای را برای افزودن جدید انتخاب کنید. در اینجا، می‌توانید هر دو گزینه Run و Walk را انتخاب کنید و یک بازه زمانی (متاسفانه نه مسافت) را برای هر دوی این بازه‌ها تعیین کنید.
نحوه شروع آموزش Interval سفارشی: قرار دادن تنظیمات برای تمرین

ایجاد تمرین اینتروال خود بخش خسته کننده تری است، بنابراین وقتی می خواهید آن را شروع کنید، کاملاً شهودی است. برای انجام این کار، به سادگی مراحل مربوط به ساعت خود را همانطور که در بالا ذکر شد دنبال کنید تا به بخش Training -> Intervals برسید. پس از رسیدن به آنجا، باید آموزش سفارشی خود را در انتظار شما ببینید. شروع را فشار دهید و خاموش می شوید. نحوه تنظیم فواصل دویدن در ساعت گارمین

نحوه اضافه کردن فواصل در برنامه Garmin Connect

برخی از ساعت‌های هوشمند گارمین از تنظیم تمرینات فاصله‌ای مستقیم روی مچ شما پشتیبانی نمی‌کنند. با این حال، این لزوماً به این معنی نیست که انجام تمرینات اینتروال سفارشی با استفاده از آنها غیرممکن است، زیرا گارمین یک آس بیشتر در آستین خود دارد.

با تعداد زیاد ساعت‌های گارمین، می‌توانید تمرینات فاصله‌ای را نیز در برنامه ستاره‌ای Garmin Connect تنظیم کنید. سپس، وقتی از آموزش سفارشی خود راضی بودید، به سادگی آن را به ساعت هوشمند خود ارسال می کنید و آن را در آنجا ذخیره می کنید و هر زمان که بخواهید برای دویدن در دسترس قرار دهید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

  1. برنامه Garmin Connect را باز کنید، سپس روی گزینه More در گوشه سمت راست پایین ضربه بزنید.
  2. آموزش و برنامه ریزی را انتخاب کنید. در منوی زیر به Workouts رفته و روی Create a Workout ضربه بزنید.
  3. نوع تمرینی را که می خواهید ایجاد کنید انتخاب کنید. برای اهداف این مقاله، Running را انتخاب می کنیم.
  4. اکنون فرمت اصلی تمرین خود را با یک مرحله گرم کردن، یک مرحله تمرین و یک مرحله خنک کردن خواهید دید.
  5. تمرین پیش‌فرض فقط یک دویدن ساده است، بنابراین می‌خواهید یک مرحله استراحت برای ایجاد یک تمرین اینتروال اضافه کنید. می توانید با کلیک بر روی نوار Add Step این کار را انجام دهید. روی مرحله ای که برای ویرایش آن ایجاد شده است ضربه بزنید.
  6. در منوی پاپ آپ Rest را به عنوان نوع مرحله و زمان را به عنوان نوع مدت زمان انتخاب کنید. همچنین می توانید با ضربه زدن روی Duration تعیین کنید که استراحت شما چقدر طول بکشد. پس از اتمام ویرایش این مرحله، روی فلش عقب در گوشه سمت چپ بالا ضربه بزنید.
  7. اکنون نیز زمان خوبی برای ویرایش طول مرحله دویدن است. به سادگی روی مرحله Run که به طور پیش فرض وجود داشت ضربه بزنید و آن را به دلخواه ویرایش کنید. پس از اتمام کار، روی فلش عقب در گوشه سمت چپ بالا ضربه بزنید.
  8. اکنون برای اینکه تمرین اینتروال خود را تکرار کنید، روی دکمه Add Repeat ضربه بزنید. با ضربه زدن روی منوی X Times در گوشه سمت چپ بالای کادری که ظاهر می‌شود، تنظیم کنید که چند بار می‌خواهید بازه زمانی شما تکرار شود.
  9. شما همچنین می توانید طول مراحل گرم کردن و خنک کردن خود را هم اکنون تنظیم کنید. هنگامی که از تمرین خود راضی شدید، روی ذخیره در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید و نام تمرین خود را نام ببرید.
  10. تمرین شما کامل شده است و به منوی Workouts بازگردانده می شوید. برای ارسال برنامه تمرینی به دستگاه خود، روی تمرین ایجاد شده خود ضربه بزنید.
  11. در منوی نمای کلی، روی نماد کوچک گوشی هوشمند در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید. اکنون باید انتخاب کنید که تمرین را به کدام یک از دستگاه های گارمین ارسال کنید. موردی را که می خواهید انتخاب کنید و روی آن ضربه بزنید.
  12. دستگاه های شما باید اکنون به روز شوند و voila – آموزش شما باید از قبل در ساعت هوشمند شما باشد، آماده رفتن و پیگیری آموزش شما به دلخواه شما.
تمرین Intervalچیست؟

تمرینات اینتروال یکی از محبوب ترین و موثرترین روش ها برای افزایش عملکرد و استقامت شماست. این یک ایده بسیار ساده است – شما به طور متناوب بین یک دوره فشار شدید و به دنبال آن یک زمان فعالیت بسیار سبک تغییر می کنید.

ممکن است فکر کنید که این نوع تمرین آسان‌تر از یک فعالیت معمولی و پایدار خواهد بود، اما انجام متناوب بین تمرین‌های سخت‌تر و آرام‌تر، تأثیرات زیادی را نشان می‌دهد و اغلب هم به دوستداران فعالیت‌های معمولی و هم به ورزشکاران حرفه‌ای توصیه می‌شود.

اساساً، دوره‌هایی از فعالیت‌های بسیار سخت را دریافت می‌کنید که به شما در ساخت عضله کمک می‌کند.

همچنین به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به زور زدن عادت کنند، و همچنین ضربان قلب شما را نسبت به ضربان معمولی دویدن افزایش می‌دهد. سپس، هنگامی که زمان استراحت شما فرا می رسد، به ماهیچه های خود اجازه می دهید کمی شل شوند، اما همچنان آنها را فعال و آماده برای دور دیگری از تمرین خود نگه دارید، و افزایش استقامت خود را بیشتر کنید.

چرا باید تمرینات اینتروال سفارشی را به ساعت گارمین خود اضافه کنید؟

به طور سنتی، فواصل دویدن کمی سخت تر از دویدن برای مدت زمان مشخصی است – و نه تنها از نظر فیزیکی. شما همیشه باید زمان خود را پیگیری کنید، که به خصوص در هنگام انجام تمرینات با شدت بالا، مانند دوی سرعت کوتاه، دشوار است.

به همین دلیل است که ایجاد تمرینات اینتروال سفارشی با گارمین خود ایده بسیار خوبی است. لازم نیست هر بار که از قسمتی با شدت بالا به قسمت کم شدت تغییر می‌کنید به کرونومتر تکیه کنید یا تمرین خود را به صورت دستی شروع و متوقف کنید – ساعت این کار را برای شما انجام می‌دهد و زمان تعویض را به شما اطلاع می‌دهد.
این نه تنها به شما امکان می‌دهد در زمان‌بندی دقیق‌تر باشید و کل جلسه تمرین را حتی موثرتر کنید، بلکه فقط یک چیز کمتر نگران‌کننده است و به شما امکان می‌دهد روی جلسه خود تمرکز کنید و جزئیات آزاردهنده‌ای را که ممکن است عملکرد شما را مختل کند فراموش کنید. نحوه تنظیم فواصل دویدن در ساعت گارمین

برای مشاوره و خرید محصولات گارمین با شماره تلفن 88880034-021 شرکت اطلس رهنگار آریا نمایندگی گارمین ایران تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید