اخبار

مقایسه ساعت گارمین Venu 3 و سامسونگ Watch 6

مقایسه ساعت گارمین Venu 3 و سامسونگ Watch 6

مقایسه ساعت گارمین Venu 3 و سامسونگ Watch 6

 

مقدمه

اگر یک گوشی اندرویدی دارید، به احتمال زیاد در مورد ساعت های هوشمند سامسونگ می دانید: برای سال ها، سامسونگ تنها شرکتی بود که ساعت های هوشمند اندرویدی خوب تولید می کرد، در حالی که به نظر می رسید بقیه بازار اصلا اهمیتی نمی دهد.

اما اکنون، رقابت از همه جا ظاهر می شود و این آخرین رقیب واقعاً قوی است: ساعت هوشمند Garmin Venu 3 جدید.

گارمین به خاطر ساعت‌های ورزشی شناخته شده است، نه ساعت‌های هوشمند، اما آخرین Venu 3 دارای صفحه نمایش OLED فوق‌العاده است، دارای میکروفون است و می‌تواند تماس بگیرد و برقرار کند (از طریق تلفن)، از دستیار صوتی پشتیبانی می‌کند، و از همه بهتر، همه اینها را انجام می دهد در حالی که تقریباً یک هفته عمر باتری را ارائه می دهد!

الان توجهت رو جلب کرد؟ در ادامه بخوانید زیرا اگرچه سامسونگ تجربه بیشتری در ساخت ساعت‌های هوشمند دارد، اما این گارمین آن را در یک بخش کلیدی خرد می‌کند.

Garmin Venu 3 در مقابل Samsung Galaxy Watch 6: ویژگی ها و تفاوت ها
  • هر دو ساعت در اندازه های کوچک و بزرگ عرضه می شوند
  • هر دو گرد هستند و دارای صفحه نمایش OLED هستند
  • گلکسی واچ 6 کلاسیک قاب چرخشی جالبی دارد
  • Galaxy دارای سیستم عامل Wear OS است، گارمین دارای سیستم عامل اختصاصی اولیه تری است
  • عمر باتری نزدیک به یک هفته در گارمین، باتری یک روزه در سامسونگ
  • گارمین با کابل اختصاصی شارژ می شود، سامسونگ از باتری شارژ مغناطیسی استفاده می کند.
طراحی و سایزها

design garmin venu 3

 

خبر خوب این است که شما با این ساعت ها حق انتخاب دارید: اول اینکه هر دو در اندازه های کوچکتر و بزرگتر ارائه می شوند. ما معمولاً اندازه‌های کوچک‌تر را به افرادی توصیه می‌کنیم که سایز مچ‌شان کمتر از 170 میلی‌متر است، در حالی که اگر مچ شما بزرگ‌تر باشد، اندازه بزرگ‌تر احتمالاً بهتر به نظر می‌رسد.

آنچه در بالا به تصویر کشیده ایم، گلکسی واچ 6 معمولی در اندازه کوچکتر 40 میلی متری آن است که آن را با Garmin Venu 3S در اندازه 41 میلی متر مقایسه می کند.

از سوی دیگر گارمین دارای سه دکمه فیزیکی در کناره است.

هر دو ساعت گارمین و گلکسی از ضربه زدن و ضربه زدن پشتیبانی می کنند و هر دو دارای مقاومت یکسانی در برابر آب 5ATM هستند و ضد آب هستند.

بندها

بندهای سیلیکونی استاندارد در هر دو پشتیبانی می شوند، همچنین ساعت گارمین ونو 3 دارای بند چرمی است و سامسونگ بندهای تک کلیکی جدیدی نیز دارد.

در مورد بندها، اندازه های بند متفاوتی برای مدل های مختلف دارید.

در اینجا یک تفکیک سریع وجود دارد:
Garmin Venu 3 (45mm) از بندهای سیلیکونی 22 میلی متری استفاده می کند.
Garmin Venu 3S (41mm) از بندهای سیلیکونی 18 میلی متری استفاده می کند.
گلکسی واچ 6 و واچ 6 کلاسیک (همه مدل ها) از بندهای 20 میلی متری استفاده می کنند.

به‌طور پیش‌فرض، شما یک بند ورزشی روی ساعت‌های گارمین و گلکسی دریافت می‌کنید، اما بند گلکسی پهن‌تر و حجیم‌تر است، در حالی که گارمین دارای یک بند است که تا دور مچ شما کشیده نمی‌شود و مناسب‌تر است.

با این حال، اگر موارد ارائه شده را دوست ندارید، می توانید به راحتی با یک باند دیگر تعویض کنید.

نرم افزار و ویژگی ها

سیستم‌عامل اختصاصی گارمین بسیار ساده‌تر از Wear OS 4 در Galaxy است.

قبلاً گفتیم که گارمین برای ساعت‌های ورزشی شناخته می‌شود، نه ساعت‌های هوشمند، و با نگاه کردن به رابط کاربری بهتر می‌توانید متوجه شوید. کمی عجیب به نظر می رسد و تصمیمات زیادی در مورد ساعت های دکمه دار منطقی است، اما در ساعت های هوشمند با صفحه لمسی نه.

انتخاب واچ فیس ساعت Garmin Venu 3 به هیچ وجه به آسانی گلکسی نیست، و پیچیدگی‌های کوچکی دارد مثلا می‌توانید به راحتی بر روی ساعت گلکسی واچ بزنید،  که در گارمین به این آسانی نیست، که عملکرد را محدود می‌کند.

از طرف دیگر Galaxy Watch 6 بر روی آخرین سیستم عامل Android Wear 4 اجرا می شود و ناوبری در آن بصری تر است و صفحه های ساعت بهتر به نظر می رسند. و داشتن آن قاب چرخان در مدل کلاسیک بسیار عالی است!

البته به خاطر داشته باشید که ساعت گلکسی با آیفون اجرا نمی شود، در حالی که می توانید ساعت گارمین را هم در اندروید و هم در آیفون کار کنید.

دقت ضربان قلب

وقتی صحبت از دقت ضربان قلب به میان می‌آید، گارمین دارای یک سنسور جدید Elevate Gen 5 است که با چراغ‌های LED سبز بیشتر و چراغ‌های نارنجی جدید، و همچنین سطح بزرگی از سنسور برای ردیابی بهتر ضربان قلب، بهبودهایی را به ارمغان می‌آورد.

از طرف دیگر گلکسی سامسونگ قطعاً مشکلاتی در مورد دقت ضربان قلب دارد. در یک تمرین خیابانی آسان با انجام حرکات کششی و شیب، ضربان قلب من بسیار بیشتر از آنچه در ساعت گلکسی واچ بود تشخیص داده شد.

Garmin همچنین از ECG پشتیبانی می کند. اندازه‌گیری‌های دیگری مانند اشباع اکسیژن SpO2 در هر دو ساعت موجود است، اما یک معیار کلیدی دیگر – HRV (تغییرات ضربان قلب) – در Galaxy در دسترس نیست، در حالی که گارمین این ویژگی را دارد.

دقت ردیابی خواب

وقتی صحبت از ردیابی خواب به میان می‌آید، هم Garmin و هم Galaxy می‌توانند به شما بگویند چه زمانی به خواب رفتید، چه زمانی از خواب بیدار شدید، و همچنین مدت زمانی را که در هر مرحله خواب سپری می‌کنید به شما نشان دهند: خواب عمیق، خواب سبک و REM خواب .

با این حال، ما ناامید شدیم که دیدیم گزارش‌های خواب در هر مرحله، مخصوصاً برای زمان خواب REM در گلکسی کاملاً غیرممکن بود! و این، علیرغم ادعای سامسونگ، بهبودهای عظیم در ردیابی خواب به عنوان یکی از بهترین ویژگی های این ساعت! به نظر می رسد این مشکل یک نرم افزاری است، زیرا کاربران دارای ساعت های گلکسی قدیمی نیز داده های خراب دریافت می کنند، اما به نظر می رسد سامسونگ در چند ماه گذشته فقط چشم خود را بر روی این موضوع بسته است. و مشکل این است که زمان خواب REM بسیار پایین شناسایی شده است! در شب‌هایی که گجت‌های دیگر به من نشان می‌دهند 40 دقیقه یا حتی یک ساعت خواب REM دارم، Galaxy Watch فقط تا 15 دقیقه نمایش داده می‌شود.

در وضعیت فعلی، Garmin Venu 3 ردیاب خواب بسیار بهتری است.

دقت GPS

هر دو ساعت دارای GPS تک باند L1 هستند که با این قیمت قابل انتظار است.

اما دقت در گارمین در واقع بسیار خوب است، و در بیشتر مواقع با پیست‌هایی که اندازه‌گیری دقیقی را برای دویدن و دوچرخه‌سواری شما انجام می‌دهد، مشخص بود.

دقت GPS در گلکسی واچ 6 به هیچ وجه به خوبی نیست، و اغلب زمانی که در یک مکان توقف می‌کنید به سمت و سویی حرکت می‌کند یا منحرف می‌شود، و به طور کلی خوانش‌های GPS با نویز زیادی همراه است و با بهترین ساعت‌های هوشمند در سراسر جهان برابری نمی‌کند.

باتری و شارژ
گارمین کهکشان را درهم می شکند!

بزرگترین ناامیدی ساعت های هوشمند مدرن عمر باتری یک روزه آنهاست و گلکسی واچ 6 نیز از این قاعده مستثنی نیست. نیاز به شارژ هر روز دارد.

اگر آن را دوست ندارید، ساعت گارمین Venu 3 را دوست خواهید داشت! مدل کوچکتر ساعت Garmin Venu 3S که من آزمایش کرده‌ام، عمر باتری حدود پنج روز با یک تمرین در روز و صفحه نمایش همیشه روشن فعال است، و در ساعت گارمین Venu 3 بزرگتر می‌توانید نزدیک به یک هفته کار کنید.

در مورد شارژ، کابل شارژ استاندارد گارمین را با اتصال اختصاصی دریافت می‌کنید، در حالی که گلکسی از یک پمپ شارژ مغناطیسی استفاده می‌کند که استفاده از آن کمی راحت‌تر است.

مدل ها و قیمت ها

با این حال، باید بدانید که در حالی که گلکسی را می توان در یک مدل سلولی داشت که می تواند مستقل از تلفن شما استفاده شود، گارمین نمی تواند.

در اینجا قیمت ساعت گارمین Garmin Venu 3 و Galaxy Watch 6 آمده است:

  • Garmin Venu 3 / Venu 3S – چهارصد دلار
  • Galaxy Watch 6 40mm / 44mm: سیصد دلار / 330 دلار (50 دلار برای اتصال سلولی LTE اضافه کنید)
  • Galaxy Watch 6 Classic 43mm / 47mm: چهارصد دلار / 430 دلار (50 دلار برای LTE اضافه کنید)

بله، گارمین گزینه گران‌تری است و همچنین به خاطر داشته باشید که ساعت‌های گلکسی اغلب با تخفیف‌های بزرگ فروخته می‌شوند، بنابراین اگر منتظر یک معامله خوب باشید، می‌توانید آن‌ها را بسیار ارزان‌تر تهیه کنید.

تماس های صوتی

هر دو ساعت می‌توانند تماس‌ها را دریافت کنند، و وقتی نوبت به لمسی می‌شود، هر دو تجربه متوسطی را ارائه می‌دهند.

مشخصات

قبل از اینکه به نتیجه گیری بپردازیم، در اینجا یک مرور کلی از مشخصات Garmin Venu 3 در مقابل Samsung Galaxy Watch 6 آورده شده است:

garmin venu 3 spec

 

برای مشاوره و خرید محصولات گارمین با شماره تلفن 88880034-021 شرکت اطلس رهنگار آریا تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید