اخبار

ردیاب های تناسب اندام گارمین به محققان کمک می کند تا مشکلات خواب بیماران نادر را درک کنند.

ردیاب های تناسب اندام گارمین به محققان کمک می کند تا مشکلات خواب بیماران نادر را درک کنند.

ردیاب های تناسب اندام گارمین به محققان کمک می کند تا مشکلات خواب بیماران نادر را درک کنند.

در یک مطالعه جدید، شرکت فناوری سلامت Aparito استفاده از ردیاب های تناسب اندام گارمین را برای ارزیابی کیفیت خواب1 در افراد مبتلا به دیستونی دهانه رحم ایزوله شده ایدیوپاتیک (AOIFCD) مورد بررسی قرار داد. AOIFCD یک اختلال عصبی است که با اسپاسم غیرارادی گردن مشخص می شود که می تواند به طور قابل توجهی بر خواب تأثیر بگذارد. با چالش‌های مرتبط با خواب که تا 70 درصد از بیماران AOIFCD گزارش کرده‌اند، این مطالعه با هدف ارائه جایگزینی در دسترس‌تر برای مطالعات پلی‌سومنوگرافی کوچکتر انجام شد. با ارزیابی معماری خواب، محققان با استفاده از ردیاب های تناسب اندام به طور گسترده در دسترس، به دنبال به دست آوردن بینش های ارزشمندی در مورد الگوهای خواب بیماران AOIFCD بودند.

شرکت کنندگان در این مطالعه از ردیاب های تناسب اندام Garmin vívosmart 4 استفاده کردند و داده های آنها به طور یکپارچه در Atom5™، برنامه آپاریتو، از طریق Garmin Health SDK آپلود شد. این اجازه می دهد تا داده های خام از راه دور جمع آوری شوند و زمان و هزینه های مربوط به شرکت کنندگان و پزشکان را در مقایسه با یک مطالعه درون بالینی کاهش دهد.

ارتباط بیماران و تحلیلگران از طریق گارمین

این مطالعه شامل دو گروه از شرکت‌کنندگان بود: یک گروه با AOIFCD تشخیص داده شده و یک گروه همسان با سن و جنس، گروه کنترل بی‌تأثیر. شرکت کنندگان در این مطالعه یک ردیاب تناسب اندام Garmin vívosmart 4 را به طور مداوم در طول 7 روز برای ثبت معیارهای ردیابی خواب استفاده کردند. به طور خاص، کل زمان خواب و زمان صرف شده در خواب غیر REM. داده های شتاب سنج و ضربان قلب 1 از طریق ردیاب تناسب اندام ثبت و توسط اپلیکیشن آپاریتو به اکسیژن ارسال شد. ادغام Garmin Health SDK در پلتفرم برنامه،ردیاب تناسب اندام vívosmart 4 گارمین را مستقیماً به برنامه متصل کرد و امکان جمع‌آوری داده‌های خام در شتاب‌سنجی را فراهم کرد. این برای شناسایی خواب آلودگی در طول روز استفاده شد و معیارهای سلامتی را فعال کرد تا توسط ردیاب تناسب اندام گرفته شود و متعاقباً در پلتفرم پردازش شود، و به تحلیلگران اجازه داد داده‌های خام حیاتی را با هم مقایسه کنند. سپس می‌توان داده‌ها را بین دو گروه مقایسه کرد تا هر گونه تفاوت در کیفیت خواب را شناسایی کنند، که توسط نتایج گزارش شده توسط بیمار (PROs) ارائه شده از طریق برنامه پشتیبانی می‌شود.

نتایج این مطالعه

نتایج این مطالعه بر نیاز پزشکان به غربالگری اختلالات خواب به عنوان بخشی از ارزیابی‌های معمول بالینی تاکید کرده است، به ویژه به این دلیل که نظارت بر خواب ممکن است برای پیشگیری و مدیریت علائم غیرحرکتی مهم باشد. این مطالعه نشان داد که ردیاب های تناسب اندام منظم می تواند برای تخمین الگوهای خواب در بیماران مبتلا به دیستونی مفید باشد. آنها با معیارهای عینی تأیید کردند (قبلاً این کار به صورت ذهنی با پرسیدن نحوه خوابیدن آنها انجام می شد) که افراد مبتلا به آن در مقایسه با افراد سالم الگوهای خواب متفاوتی داشتند. افراد مبتلا به AOIFCD بیشتر می خوابیدند و خواب غیر REM بیشتری داشتند. این مطالعه نشان می‌دهد که این تغییرات خواب ممکن است با مشکلاتی در مدارهای خاص مغز و فعالیت سروتونین مرتبط باشد، که می‌تواند با مشکلات حرکتی و خواب در دیستونی مرتبط باشد. این اولین مطالعه ای بود که این اثر را با پوشیدنی های مصرف کننده عینی در یک محیط بالینی نشان می داد.

تطبیق دستگاه های گارمین برای مطالعات بیشتر

آپاریتو تعدادی پروژه آینده با استفاده از ردیاب‌ها و معیارهای تناسب اندام گارمین دارد. توانایی پیکربندی ویژه دستگاه‌های گارمین برای نیازهای مختلف هر مطالعه برای آپاریتو در انتخاب همکار کلیدی بود. ادغام Garmin Health SDK به پلتفرم Atom5™ این امکان را می‌دهد تا دقیقاً این کار را انجام دهد و به Aparito اجازه می‌دهد تا معیارهای سلامتی را که قرار است ثبت شوند برای دستیابی به روشن‌ترین و دقیق‌ترین نتایج، سفارشی کند. ردیاب های تناسب اندام گارمین به محققان کمک می کند تا مشکلات خواب بیماران نادر را درک کنند.

آپاریتو در اجلاس سلامت گارمین 2023 که بین 9 تا 10 نوامبر در سنگاپور برگزار می شود و به صورت مجازی نیز می توان در آن شرکت کرد، یک گفتگوی کنار آتش را رهبری خواهد کرد.

 

برای مشاوره و خرید محصولات گارمین با شماره تلفن 88880034-021 شرکت اطلس رهنگار آریا تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید