اخبار

دوچرخه سواری 100 کیلومتر با ساعت گارمین : 7 ​​نکته مفید برای آمادگی شما!

lazy - جی پی اس کالا

شما برای خود هدفی تعیین کرده اید. شما دوست دارید 100 کیلومتر را در یک مسیر رکاب بزنید. بهترین راه برای رسیدن به این هدف جادویی در دوچرخه برقی شهری، دوچرخه کوهستان یا دوچرخه جاده چیست؟ آماده سازی خوب کلید است! زیرا، انصافاً، فقط سوار شدن بر دوچرخه و رفتن ایده خوبی نیست. علاوه بر یافتن مسیر مناسب، به لباس و تجهیزات مناسب نیز نیاز دارید. در این وبلاگ 8 نکته برای آماده شدن برای یک دوچرخه سواری 100 کیلومتری به شما ارائه می دهیم.

1. مسیر دوچرخه سواری خود را برنامه ریزی کنید

برنامه مشخصی ندارید و فردا در راه هستید؟ مشکلی نیست امروزه می توانید به راحتی یک مسیر را در عرض چند دقیقه بصورت آنلاین کامپایل کنید. کوموت یکی از پرکاربردترین و مفیدترین برنامه ریزهای مسیر است. با کمک برنامه ریز مسیر می توانید از مسیرهای موجود انتخاب کنید یا تور 100 کیلومتری خود را سفارشی کنید. به خصوص ارزشمند: علاوه بر مسیر برنامه ریزی شده، اطلاعاتی در مورد ارتفاع سنج ها و ماهیت زیر خاک دریافت خواهید کرد. با استفاده از ویژگی تورهای هوشمند کوموت، مسیرهای عالی بیشتری پیدا کنید!

به سادگی داده های مسیر خود را به جی پی اس گارمین Garmin Edge خود وارد کنید تا راه را به شما نشان دهد.

اگر می خواهید کاملاً آماده باشید، تور دوچرخه سواری خود را حداقل یک هفته قبل از تاریخ شروع برنامه ریزی کنید. این تنها راهی است که می توانید آرامش داشته باشید و روی همه آماده سازی های دیگر تمرکز کنید.

چند معیار مهم برای انتخاب مسیر:

  • شرایط فیزیکی
  • نوع دوچرخه
  • دوره سفر
  • سطح دشواری
2. دوچرخه مناسب را پیدا کنید

مطمئناً دوچرخه ای در گاراژ شما وجود دارد که برای تور دوچرخه سواری 100 کیلومتری شما مناسب است. دوچرخه کوهستان البته برای سفرهای خارج از جاده توصیه می شود. بهتر است دوچرخه شهری را برای مسافت 100 کیلومتر رها کنید. آیا زمان خرید یک دوچرخه جدید است؟ سپس دانستن اندازه مطلوب فریم و وضعیت نشستن شما مفید است.

3. فشار باد لاستیک خود را بررسی کنید

فشار صحیح لاستیک دوچرخه شما راحتی و ایمنی بیشتری را در حین رانندگی تضمین می کند. شما حتما باید این را بررسی کنید، به خصوص قبل از یک سفر طولانی.

مهم: فشار تایرهای توصیه شده ممکن است بسته به مدل متفاوت باشد. در حالی که برای دوچرخه جاده ای با لاستیک های 25 میلی متری به فشار هوا بین 6 تا 8.5 بار نیاز دارید، بسته به وزن بدن شما، 1.8 تا 2.4 بار برای تایرهای پهن تر دوچرخه کوهستان کافی است.

 

4. ترمزها و زنجیر دوچرخه خود را بررسی کنید

قبل از حرکت، ترمزهای خود را چک کنید، به خصوص اگر دوچرخه شما مدتی در حالت نشسته بوده است. از بالا به داخل کالیپر نگاه کنید و اهرم ترمز را بکشید. با فاصله بین دیسک ترمز و لنت ترمز می توانید میزان ضخامت سایش را مشاهده کنید. ضخامت یک میلی متر در اینجا حداقل است.

در حین دوچرخه سواری، خاک زیادی روی زنجیر دوچرخه جمع می شود. اگر مرتب آن را تمیز و روغن کاری نکنید، زنجیر فرسوده می شود. سپس دندانه‌های زنجیر و چرخ‌دنده‌ها دیگر صاف به هم متصل نمی‌شوند. شروع می کند به جیرجیر زدن و جیرجیر کردن. برای جلوگیری از این امر، پس از تمیز کردن کامل باید از روغن زنجیر استفاده کنید و تمام پیوندها را با آن درمان کنید. زنجیر را حدود یک دقیقه به سمت عقب حرکت دهید تا روغن به طور یکنواخت پخش شود. به این ترتیب زنجیر به بهترین وجه روغن کاری می شود.

5. همه لامپ ها را تست کنید

قبل از شروع دوچرخه سواری، توصیه می شود نور خود را بررسی کنید. این شامل چراغ جلو، چراغ عقب و بازتابنده است. بالاخره شما قرار است 100 کیلومتر دوچرخه سواری کنید و همیشه نمی توانید به چشمان تیزبین دیگران تکیه کنید. وقتی همه چراغ‌های مورد نیاز کار می‌کنند، در جاده بیشتر قابل مشاهده و ایمن‌تر هستید.

آیا می خواهید مطمئن شوید که به وضوح قابل مشاهده هستید؟ سپس توصیه می شود رادارهای Garmin Varia و چراغ های عقب را مشاهده کنید. به عنوان مثال، Varia™ RTL515 یک رادار دید عقب چراغ عقب است که با رایانه دوچرخه Edge® یا تلفن هوشمند سازگار جفت می شود و به شما هشدار می دهد وسایل نقلیه از پشت نزدیک می شوند.

6. لباس مناسب برای تور خود انتخاب کنید

آب و هوا لباس شما را تعیین می کند. در اینجا چند نکته برای سناریوهای مختلف آب و هوایی در طول تور شما آورده شده است:

هوای گرم
در هوای خوب و دمای بالای 20 درجه به لباس بسیار کمی نیاز دارید. به همین دلیل شورت دوچرخه سواری، پیراهن آستین کوتاه دوچرخه سواری، دستکش دوچرخه سواری و کلاه دوچرخه سواری بهترین انتخاب هستند. عینک آفتابی و ضد آفتاب خود را فراموش نکنید!

هوای سرد
اگر در فصل سرد تور دوچرخه سواری خود را انجام می دهید، بر اصل لایه بندی تکیه کنید. لایه‌های هوا بین لباس‌هایتان شما را از سرما محافظت می‌کند. با تجهیزات زیر با وجود سرما به خوبی آماده هستید:

  • یک زیرپیراهن دوچرخه سواری با دست بلند
  • یک پیراهن دوچرخه سواری با دست بلند
  • ژاکت دوچرخه سواری بادی
  • شورت دوچرخه سواری بلند
  • دستکش دوچرخه سواری با انگشتان بلند
  • عینک دوچرخه سواری جاده در برابر باد سرد
  • جوراب های گرم و بلند
  • کفش های روپوش دوچرخه سواری
آب و هوای مرطوب

باران میبارد؟ سپس لباس بارانی یک الزام مطلق است. یک کت و شلوار بارانی بپوشید و لباس های باکیفیت و قابل تنفس انتخاب کنید. در غیر این صورت گرما زیر ژاکت شما جمع می شود. یک پوشش باران برای کلاه ایمنی و کفش های دوچرخه سواری نئوپرن نیز از شما در برابر خیس شدن محافظت می کند.

کلاه ایمنی شما باید در هر تور و در هر آب و هوایی روی سرتان باشد.

7. تجهیزات خرابی

بدشانسی می تواند کل تور دوچرخه سواری شما را خراب کند. اگر به خوبی آماده باشید، حتی یک لاستیک پنچر هم مشکلی ندارد. پنیر یا کوله پشتی فضای کافی را برای تجهیزات اضطراری شما فراهم می کند. آنچه باید حتما همراه خود داشته باشید:

  • لوله داخلی یدکی
  • مجموعه چسب
  • پمپ دوچرخه
  • چند ابزار
  • اهرم تایر
  • اسپری تابه

100 kilometer fietsen garmin gpskala - جی پی اس کالا

8. غذا و نوشیدنی کافی بسته بندی کنید
در طول تور انرژی زیادی صرف خواهید کرد. بنابراین، از روز قبل منابع کربوهیدرات خود را دوباره پر کنید.
همچنین به کالری در طول سفر فکر کنید. پس از حدود 90 دقیقه، ذخایر گلیکوژن شما تخلیه می شود. میله ها و ژل های پر انرژی عملکرد شما را بهبود می بخشد. هر دو مواد مغذی سریع هضم را فراهم می کنند و می توانند به راحتی به عنوان لقمه های کوچک مصرف شوند. شما می توانید تنقلات خود را تهیه کنید و در عین حال کمی به دوستان تور خود لطف کنید.

دوچرخه سواری خوبی داشته باشید

 

برای مشاوره و خرید محصولات گارمین با شماره تلفن 88880034-021 شرکت اطلس رهنگار آریا تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید