اخبار

درک بیماری ارتفاع و ردیابی سازگاری با ارتفاع همراه با ساعت گارمین

lazy - جی پی اس کالا

بیماری ارتفاع شرایطی نیست که هر کسی باید با آن دست و پنجه نرم کند، بنابراین درک زمانی که در معرض خطر است ضروری است. همچنین مهم است که بدانیم چگونه می توان از بیماری ارتفاع جلوگیری کرد و درمان کرد و چگونه محصولات گارمین به طور منحصر به فردی برای ردیابی سازگاری فرد با افزایش ارتفاع قرار می گیرند.

 

چه بخواهید در یک کوه 14000 اینچی پیاده‌روی کنید، چه در یک تمرین با شدت بالا در ارتفاعات شرکت کنید یا صرفاً وقت خود را در یک شهر مرتفع بگذرانید، این احتمال وجود دارد که بیماری ارتفاع ظاهر شود.

 

بیماری ارتفاع چیست؟

همچنین به عنوان بیماری حاد کوه، ادم مغزی در ارتفاع بالا یا ادم ریوی در ارتفاع بالا شناخته می شود، بیماری ارتفاع وضعیتی است که افراد را در هنگام صعود سریع به ارتفاعات تحت تاثیر قرار می دهد. بیماری حاد کوهستان معمولاً 6 تا 12 ساعت پس از رسیدن به ارتفاعات ظاهر می شود. بر اساس یک مطالعه تحقیقاتی بهداشتی UpToDate در مورد بیماری در ارتفاعات بالای 8000 دقیقه و تقریباً در 40-50٪ از افرادی که در ارتفاع پایین زندگی می کنند رخ می دهد.

 

علائم متعددی در ارتباط با بیماری ارتفاع وجود دارد، از جمله سردرد، تهوع و استفراغ، سرگیجه، تنگی نفس، از دست دادن اشتها و موارد دیگر. برای به حداقل رساندن بیماری ارتفاع، یک فرد می تواند قبل از صعود به ارتفاعات چندین اقدامات احتیاطی را انجام دهد:

 

  • صعود تدریجی – به آرامی صعود کنید تا به بدن شما فرصت دهید تا با تغییر ارتفاع سازگار شود و از صعودهای سریع خودداری کنید.
  • هیدراتاسیون – مایعات زیادی بنوشید تا به خوبی هیدراته بمانید تا از کم آبی بدن جلوگیری کنید، که می تواند بیماری ارتفاع را تسریع کند.
  • داروها – مسکن‌های بدون نسخه می‌توانند به پیشگیری کمک کنند، اما توصیه می‌شود با پزشک متخصص مشورت کنید.

در مورد چگونگی پیشگیری از بیماری ارتفاع در اینجا بیشتر بخوانید.

در درمان بیماری ارتفاع، مهم است که استراحت کنید و به بدن اجازه دهید خود را با ارتفاع تطبیق دهد، به هیدراته شدن ادامه دهد و غذاهایی که به راحتی قابل هضم هستند مصرف کند.

 

چگونه محصولات گارمین می توانند عادت شما به ارتفاع را بهبود بخشند

افرادی که به دنبال درک بهتر بدن خود هستند، می توانند به دستگاه های گارمین برای کمک به ردیابی سازگاری با ارتفاع خود مراجعه کنند. با استفاده از ویجت سازگاری با ارتفاع، کاربران ساعت‌های هوشمند گارمین و رایانه‌های دوچرخه‌سواری می‌توانند به نشان دادن بینش‌های خاصی در مورد واکنش بدن خود با یک عکس فوری از اطلاعات مختلف به تغییر ارتفاع کمک کنند، از جمله:

  • ارتفاع فعلی – این درصدی را برای تخمین میزان سازگاری شما با ارتفاع فعلی و جهت گیری شما نسبت به روز قبل ارائه می دهد و نشان می دهد که بدن شما چگونه به ارتفاع عادت می کند. همچنین راهنمایی دریافت خواهید کرد که چگونه وضعیت سازگاری شما می تواند بر عملکرد شما تأثیر بگذارد.
  • میانگین پالس Ox1 – میانگین هفتگی برای پالس اکس، که میزان اکسیژن (در مقایسه با حداکثر ظرفیت) در جریان خون شما را در طول بدن شما اندازه می گیرد.
  • تعداد تنفس – این ویژگی تعداد دفعات دم و بازدم را در یک دقیقه توصیف می کند.
  • ضربان قلب در حال استراحت – این ویژگی ضربان قلب تخمینی روزانه شما را با استفاده از کمترین میانگین 30 دقیقه ای در یک دوره 24 ساعته نشان می دهد.

اما سازگاری با ارتفاع در واقع چگونه کار می کند؟
هنگامی که دسترسی‌های مکان مناسب در برنامه Garmin Connect™ اعطا شد، ساعت هوشمند یا رایانه دوچرخه‌سواری سازگار با گارمین شما با نمایش ارتفاعی که بدن شما به آن عادت کرده است، بر اساس آموزش فعلی، سازگاری فعلی ارتفاع شما را گزارش می‌کند.

علاوه بر این، هنگامی که ارتفاع بالای 800 متر یا 2625 اینچ باشد، دستگاه اعلان‌ها و اصلاحات مربوط به تخمین حداکثر VO2 و وضعیت تمرین شما را ارائه می‌کند. ویژگی تطبیق ارتفاع نیز در طول شب بررسی می‌شود – اگر در حالت خواب باشد و به Wi-Fi® متصل باشد – برای اطمینان از دقت و به‌روز بودن آن.

شایان ذکر است کسانی که سطح فعالیت بالاتری دارند ممکن است ضربان قلب در حالت استراحت کمتری داشته باشند. و همانطور که مقاله مرتبط اشاره می کند، مشکلی نیست.

غلبه بر گرما با ویژگی سازگاری با گرما با ساعت و جی پی اس گارمین
سازگاری با گرما را نیز می توان ردیابی کرد. در این نگاه، یک عدد درصد، نمایی اجمالی از خواندن دمای شما را بر اساس داده های آب و هوا و فعالیت های GPS ارائه می دهد. این عدد نشان می دهد که یک فرد چه مقدار گرما ممکن است دریافت کند و نشانه ای از چگونگی بازیابی و سازگاری با سطوح بالاتر گرما را ارائه می دهد.

برای فعال بودن، کاربران باید در یک سطح ارتفاع کافی برای نمایش اطلاعات سازگاری ارتفاع باشند. هنگام دسترسی به ویجت، افراد می توانند اطلاعات بیشتری در مورد نحوه سازگاری خود مشاهده کنند، از جمله میانگین هفتگی Pulse Ox، تعداد تنفس و ضربان قلب در حالت استراحت. اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی های سازگاری را در اینجا بیابید.

آیا می خواهید بدانید که آیا دستگاه گارمین شما با ویژگی های سازگاری با ارتفاع سازگار است؟ اینجا کلیک کنید.

با دانش و آماده سازی مناسب، به علاوه کمی کمک از محصولات و ویژگی های گارمین، می توان خطر ابتلا به بیماری ارتفاع را تا حد زیادی به حداقل رساند.

این یک دستگاه پزشکی نیست و برای استفاده در تشخیص یا نظارت بر شرایط پزشکی در نظر گرفته نشده است. Garmin.com/ataccuracy را ببینید. Pulse Ox در همه کشورها موجود نیست. Pulse Ox فقط در صورتی نمایش داده می شود که تمام روز Pulse Ox برای ساعت شما فعال باشد. فعال کردن Pulse Ox تمام روز از باتری اضافی استفاده می کند.

برای مشاوره و خرید محصولات گارمین با شماره تلفن ۸۸۸۸۰۰۳۴-۰۲۱ شرکت اطلس رهنگارآریا تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید