اخبار

جهت یابی با جی پی اس گارمین

lazy - جی پی اس کالا

جهت یابی با جی پی اس گارمین

جهت یابی در کوه ها برای هر کوهنورد و کسانی که عاشق جست و جو در جنگل یا خارج از پیست با اسکی هستند، یک مهارت ضروری است. چه مسیری مشخص مانند مسیر اسکی متقابل کانتری یا یک گذرگاه در مناطق کمتر اکتشاف شده باشد، تسلط بر موقعیت شما نه تنها برای لذت بردن کامل از این تجربه بلکه برای تضمین امنیت خود و زندگی شما ضروری است.

تکنیک های سنتی جهت یابی در کوه

توانایی جهت یابی در کوهستان نیازمند مهارت، ابزار کافی و تجربه است. به لطف این ترکیب دانش و تجهیزات است که می توان هم برای ادامه مسیر برنامه ریزی شده و هم برای ایجاد تغییرات و انحراف بدون خطر از دست دادن مسیر تصمیم درست گرفت. بیایید با هم ببینیم چه جنبه هایی را باید در نظر بگیریم:

برای سفر برنامه ریزی کنید

برای استفاده حداکثری از تجربیات خود، برنامه ریزی دقیقی که هیچ چیز را به شانس واگذار نمی کند ضروری است: مطالعه مسیرهای اصلی و مسیرهای جایگزین، شناسایی نقاط دیدنی و پناهگاه های طبیعی احتمالی در منطقه، مطلع شدن از شرایط و تحولات آب و هوا، ساختن وقفه ها در منطقه. به منظور مدیریت سازگاری، جنبه هایی هستند که نمی توان نادیده گرفت و پایه محکمی را برای ساختن توانایی فرد برای جهت گیری در کوه ها و استفاده حداکثری از یک روز غوطه ور در طبیعت نشان می دهد.

نقشه ها و قطب نما همیشه در کوله پشتی

یادگیری خواندن نقشه توپوگرافی برای جهت یابی خود در کوهستان ضروری است. این شامل نیاز به درک نمادها، خطوط خطوطی است که ارتفاع را نشان می‌دهند و رنگ‌هایی که مورفولوژی زمین را نشان می‌دهند. به همان اندازه مهم، دانستن نحوه قرارگیری صحیح نقشه به سمت شمال به لطف استفاده از قطب نما است تا به لطف نقاط مرجع بصری، مسیری را که باید دنبال کنید، به درستی تعیین کنید، مانند مورد صعود در امتداد برنامه کوهنوردی اسکی.

عناصر طبیعی، متحدان گرانبها

عناصر طبیعی برای جهت گیری در کوهستان اساسی هستند. خورشید که از شرق طلوع می کند و در غرب غروب می کند، یک نقطه مرجع ثابت در طول روز فراهم می کند. هنگامی که به بالاترین نقطه خود در افق می رسد، روی اجسامی که برآمدگی آنها شمال را با دقت خوبی نشان می دهد، سایه ایجاد می کند. با این حال، برای اطمینان از ارزیابی دقیق جهت، توجه به تغییرات فصلی بسیار مهم است. در طول شب، ستارگان به همان اندازه برای جهت یابی در کوهستان مفید هستند. به عنوان مثال، ستاره قطبی که تقریباً مستقیماً بالای قطب شمال سماوی قرار دارد، یک نقطه عطف تغییر ناپذیر در نیمکره شمالی است. برای یافتن آن، باید مکان دب اکبر را پیدا کنید، صورت فلکی که به لطف گروهی از ستارگان پانی شکل به راحتی قابل تشخیص است. با نگاهی به دو ستاره ای که لبه بیرونی تشک را تشکیل می دهند، در حالت ایده آل باید خط مستقیمی را دنبال کنیم که به سمت بالا در آسمان ادامه می یابد: اولین ستاره درخشانی که در این خط با آن مواجه می شود قطبی است و شمال را نشان می دهد.

جهت گیری خود را در کوهستان با فناوری های مدرن بیابید

شرایط آب و هوایی گاهی اوقات می تواند به طور قابل توجهی بر توانایی استفاده از آسمان یا مکان های دیدنی طبیعی برای جهت گیری خود در کوهستان تأثیر بگذارد. ابرها، مه، بارندگی شدید می تواند باعث سردرگمی و سردرگمی شود، به خصوص در مناطق ناآشنا. علاوه بر تکنیک‌های سنتی، همراه داشتن ابزارهای فن‌آوری پیشرفته که می‌تواند به جهت‌یابی در کوهستان کمک کند، بسیار مفید است. به عنوان مثال، جی پی اس های قابل حمل در میان کوهنوردان، کوهنوردان اسکی و اسکی بازان نوردیک به طور فزاینده ای محبوب شده اند. این دستگاه‌ها در واقع نه تنها موقعیت دقیق را بر روی نقشه دیجیتال نشان می‌دهند، بلکه ویژگی‌هایی مانند ردیابی مسیر را نیز ارائه می‌کنند و بنابراین متحدی ارزشمند نه تنها برای مبتدیان بلکه برای علاقه‌مندان با تجربه‌تر هستند که دوست دارند روحیه ماجراجویی و ماجراجویی را با هم ترکیب کنند.

Garmin GPSMAP 67i  جی پی اس قابل حملی است که به شما امکان می دهد نقشه های توپوگرافی را در مقیاس 1:25000 مستقیماً روی دستگاه مشاهده کنید تا به راحتی مسیرها را پیدا کنید، مراحل سفر را انتخاب کنید و مناسب ترین مناطق را برای توقف شناسایی کنید. این دستگاه مجهز به استقلال کافی، به لطف حسگرهای ABC که شامل ارتفاع سنج، فشارسنج و قطب نما الکترونیکی 3 محوره و نقشه های TopoActive از پیش بارگذاری شده که قله ها، پارک ها، آبراه ها و نقاط جغرافیایی مفید را نشان می دهد، به شما امکان می دهد هر مسیری را با خیال راحت طی کنید. جهت گیری خود را علاوه بر این، فناوری ماهواره‌ای inReach به شما امکان می‌دهد حتی در صورت عدم وجود شبکه تلفن همراه، پیام‌هایی را در ارتفاع بالا ارسال و دریافت کنید، SOS را راه‌اندازی کنید و با مرکز نظارت بین‌المللی برای مواقع اضطراری در تماس باشید، بنابراین سفرهای کوهستانی خود را ایمن‌تر کنید.

برای مشاوره و خرید محصولات گارمین با شماره تلفن ۸۸۸۸۰۰۳۴-۰۲۱ شرکت اطلس رهنگارآریا نمایندگی گارمین ایران تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید