اخبار

نقد و بررسی ساعت گارمین Vivoactive 5

نقد و بررسی ساعت گارمین Vivoactive 5

Garmin Vivoactive 5

مطابق با روند، گارمین رسما یک صفحه نمایش AMOLED را به مجموعه محبوب دیگری می آورد. Vivoactive 5 دارای صفحه نمایش رنگارنگ جدید، سنسور ضربان قلب ارتقا یافته و مجموعه ای از ابزارهای ردیابی سلامت و تناسب اندام است. به طور خلاصه، تجربه‌ای مشابه و کامل را با Garmin Venu 3 ارائه می‌کند، اما با کسری از هزینه.

آیا باید Garmin Vivoactive 5 را بخرید؟

برای سال‌ها، سری Vivoactive گارمین از نظر محبوبیت در صدر جدول قرار داشت و ترکیبی متعادل از ویژگی‌های هوشمند و ابزارهای ردیابی سلامتی را ارائه می‌کرد. یعنی تا زمانی که سری Venu رسید. با نمایشگرهای رنگارنگ و ویژگی‌های هوشمند تقویت‌شده، به نظر می‌رسید که سری تولید Venu جایگزین سری Vivoactive شده است و در واقع، تقریباً چهار سال است که شاهد ارتقای نسخه دوم نبودیم. اکنون، ساعت گارمین Vivoactive 5 با نمایشگر AMOLED مخصوص به خود و مجموعه ای از به روز رسانی های نرم افزاری جدید وارد بازار می شود. این دستگاه با قیمت تقریبی 299 دلار، خود را بین میدان مربع شکل گارمین Venu Sq 2 و Venu 3 جدید قرار می دهد.

ساعت گارمین Vivoactive 5 در یک قاب 42 میلی‌متری با صفحه‌نمایش لمسی 1.2 اینچی عرضه می‌شود که دیگر یک صفحه نمایش MIP قدیمی نیست. در عوض، دارای یک صفحه نمایش AMOLED با رزولوشن 390 در 390 است که با گوریلا گلس پوشانده شده و با یک قاب آلومینیومی احاطه شده است. صفحه نمایش تقریباً مشابه صفحه نمایش Venu 3S است، اگرچه تصور کلی دستگاه غیر عادی تر است.

با توجه به اینکه ساعت گارمین Vivoactive 5 تنها دارای دو دکمه است، من بیشتر از اکثر ساعت های گارمین سه یا پنج دکمه ای به صفحه لمسی اعتماد کردم. به طور کلی، صفحه نمایش پاسخگو و قابل اعتماد است، اگرچه، مانند بسیاری از ساعت ها، با دست های خیس یا عرق کرده دست و پنجه نرم می کند. خوشبختانه، این ساعت همچنین دارای یک رابط کاربری اصلاح‌شده، با منوهای برنامه/فعالیت سازمان‌یافته، منوی اخیر و میانبرهای توسعه‌یافته است، بنابراین ناوبری نسبتاً ساده است.

نقد و بررسی ساعت گارمین Vivoactive 5

با پشت سر گذاشتن، Vivoactive 5 ارتقاء قابل توجه دیگری را در مقایسه با Vivoactive 4 نشان می دهد، اگرچه آنطور که انتظار داشتم چشمگیر نبود. در جایی که نسل قبلی از سنسور ضربان قلب نسل سوم Elevete بهره می برد، دستگاه جدید دارای نسل 4 است. این یک پیشرفت مطمئن است، اما جدیدترین سنسور Gen 5 گارمین نیست، همانطور که در Venu 3 دیده می شود. این به معنای Vivoactive 5 است. برای برنامه ECG واجد شرایط نخواهد بود.

ساعت گارمین Vivoactive 5

در عوض، ساعت از حسگر خود برای ردیابی فعالیت و آمار شبانه استفاده می کند. Vivoactive 5 دومین ساعت گارمین است که تشخیص خودکار چرت و همچنین آموزش خواب روی دستگاه و فاکتورهای توصیه خواب را ارائه می دهد.

این ابزارها و آمار مربوط به آنها برای محاسبه معیارهای مفید مانند باتری بدن استفاده می شود. با توجه به اینکه این دستگاه اکنون دارای ردیابی تغییرپذیری ضربان قلب (HRV) نیز می باشد، به راحتی می توان ساعت را یک همراه آموزشی قوی تر از Vivoactive 4 نامید.

سایر ابزارهای اضافه شده به خط گزارش صبحگاهی گارمین و خلاصه روزانه هستند که هر دو معیارهای کلیدی کاربران را برای مصرف سریع (یکی در صبح و دیگری قبل از خواب) متراکم می کنند. من شخصاً عاشق بیدار شدن با یک احوالپرسی دوستانه و مچ دست هستم. گارمین همچنین Recovery Time و Workout Benefit و همچنین قابلیت اضافه کردن تمرینات اینتروال در حین تماشا و چندین پروفایل ورزشی جدید، از جمله پروفایل های مخصوص ویلچر را اضافه کرد. این خط هنوز هم بالاترین ویژگی‌های ردیابی تناسب اندام شرکت، مانند آمادگی تمرینی را ارائه نمی‌کند، اما بسته ابزاری چشمگیر برای خریداران فعال با این قیمت دارد.

با حفاری عمیق تر، چند اضافات دیگر و همچنین برخی حذفیات یافتم. برای دوچرخه‌سواران، دستگاه پشتیبانی از حسگر eBike را اضافه می‌کند، با این حال، مانند ساعت هوشمند گارمین Venu 3s پشتیبانی از سنسور قدرت دوچرخه‌سواری را نمی‌بیند. به همین ترتیب، می‌توانید تمرین‌های فاصله‌ای را روی دستگاه پیکربندی کنید و صفحات داده‌های فعالیت را سفارشی کنید، اما دستگاه دیگر تمرینات متحرک را نشان نمی‌دهد. راهنمایی مانند سلف خود. در عوض، تمرین‌هایی مانند تمرینات قدرتی اکنون تصاویری را به نمایش می‌گذارند که نشان می‌دهد کدام ماهیچه‌ها را به چالش می‌کشد. در نهایت، دستگاه همچنین ارتفاع سنج بارومتریک 4 را رها می کند و از پله های بالا رفتن و ردیابی ارتفاع حذف می شود.

garmin vivoactive 5 gps

خوشبختانه، آنچه که ساعت گارمین Vivoactive 5 به خوبی انجام می دهد. در طول آزمایش‌های من، داده‌های جی‌پی‌اس Vivoactive 5 کاملاً با داده‌های گران‌تر Venu 3 مطابقت داشت. در محله اجرا شده در بالا، می‌توانید ببینید که مسیرها تا حد زیادی یکدست هستند. هر دو در سمت درست جاده ضبط شدند و هیچ کدام در چمنزار فرو رفتند. یک استثنا در Megan Ct در گوشه بالا سمت راست است. در اینجا، هر دو دستگاه چرخش گسترده‌تری نسبت به من در واقعیت داشتند.

garmin vivoactive 5 hr

به همین ترتیب، Vivoactive 5 داده های ضربان قلب قابل اعتماد را نیز ثبت کرد. نمودار بالا Vivoactive 5 را نشان می دهد که در طول یک دویدن با سرعت های متناوب، نسبتاً با Venu 3 من هماهنگ است. هر دو دستگاه نیز در فاصله دو یا سه ضربه ای از بند Polar H10 من بودند. به طور کلی، سنسور ضربان قلب Vivoactive 5 عالی است. ممکن است به اندازه ساعت‌های گران‌قیمت Garmin دقیق نباشد، اما برای یک کاربر معمولی و فعال بیش از اندازه کافی است.

در نهایت، با وجود نمایشگر جدید پر جنب و جوش، Vivoactive 5 ادعا می کند که 11 روز عمر باتری در حالت پیش فرض و پنج روز در حالت همیشه روشن دارد. این برآوردها با تجربه من در طول این بررسی مطابقت دارد. پس از سه روز با 60 دقیقه یا بیشتر تمرین GPS در روز، دستگاه کمتر از 30 درصد باقی مانده بود. در مقایسه با اپل واچ روی مچ دست دیگرم، این یک آمار فوق العاده است.
با این حال، فضای ذخیره‌سازی موسیقی، اعلان‌های گوشی هوشمند، Garmin Pay و چراغ قوه روی صفحه را فراهم کنید.

برای مشاوره و خرید محصولات گارمین با شماره تلفن 88880034-021 شرکت اطلس رهنگار آریا تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید